• tryharder

    mörk kostym - lång klänning

    Hejsan! Jag bjuden på bröllop nu i vinter och klädkoden är mörk kostym. Jag har sökt på klädkoden och upptäckt att det är lite oenigheter gällande klädkoden om vad som är passade. Då jag är smått "hjulbent" känner jag att en långklänning passar mig bättre. Dock vet jag inte vad som är passande för klädkoden. vill helst inte stå och skämmas... det är nämligen min pojkväns släkt :) På vissa ställen står nämligen att det att det är okej med långklänning om det är ett eftermiddagsbröllop med fler gäster än 20 men vissa hävdar att långklänning är ett rent etikettsbrott. I och med att det är vinter så upplever jag att det är ännu svårare att hitta en klänning men har lyckats finna två jag fastnat för. Tänkte därför höra vad ni anser om dessa? Anses de vara golvlånga? Bryter jag mot alla regler som finns om jag väljer någon av dessa klänningar? Bör jag istället efter knälånga klänningar? Klänning 1: nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/dry-lake-974/svea-long-dress-974110-300/ Klänning 2: m.boozt.com/se/sv/soft-rebels/malene-dress_3372708/3372714

  • Svar på tråden mörk kostym - lång klänning
  • cata86

    Vet inget om vad som gäller eller inte, men jag tycker att klänning 1 är mycket fin. Den är ju både kort och lång kan man tycka eftersom det är genomskinligt det som är under knäna. Den skulle jag köra på! :)

  • marolo

    jag tror inte du behöver bry dig så länge du inte kommer i svart, vitt, eller någon klänning som liknar tärnklänningarna eller går långt ifrån klädkoden. Tror att de flesta har en något modern syn på klädsel så länge du inte kommer i något helt opassande typ badbyxor eller liknandeFlört, tror inte alls du skämmer ut dig om du har ångon av dessa och den första klänningen var jättefin. Ärligt talat tror jag att gästerna kommer titta mer på brudparet än på dig inget illa menatFlört   

  • Marie Malmö

    Jag har för mig att man inte ska ha golvlång klänning, men om den slutar vid anklarna är det inga problem. Sen är det nog inte så extremt petigt idag heller. Tycker det är värre om man klär sig sämre än bättre (t.ex. om man kommer med kort klänning när inbjudan säger högtidsdräkt).

Svar på tråden mörk kostym - lång klänning