JW2014 skrev 2014-01-11 09:08:08 följande:
Jag tycker att förlovningen är ett perfekt tillfälle. IOM förlovningen så börjar man ju oftast planera och då har man ju även ett synligt bevis på sitt finger ;) Varför inte en förlovningsfest? Då får alla veta och man kan fira det kommande bröllopet tillsammans :) Vill ni vara hemlig så kan du ju gömma förlovningsringen till inbjudningarna gått ut, eller hoppa över förlovningsringar helt och hållet.
Tanken var ju bra men med tanke på att vi förlovade oss 2012 så känns de lite fel att ha förlovningsfest nu haha ;)
filibustern skrev 2014-01-11 10:04:50 följande:
oh har ni också varit ihop inästan 10 år när ni gifter er? ^^
vi har berättat för min tärna. sen ska vi hålla allt hemligt tills inbjudan går ut. :) (vi har varit förlovade i drygt 4 år för övrigt)
tycker inte alls att det är fel att hålla det för er själv ett tag, planera en stund, tänk över vad NI vill ha innan ni berättar. :)
Haha ja de har vi :) Tiden springer iväg. Okej lite längre än oss haha! Tack de var lite så min tanke var också! Jag är en människa som vill planera i lugn och ro! Och sen gillar jag att saker är lite annorlunda och inte att allt ska vara enligt traditioner ;)
bettansss skrev 2014-01-11 10:53:09 följande:
Bara för att man är förlovad behöver ju inte det betyda att man planerar bröllop. Jag tycker du/ni får hålla det så hemligt ni vill. Jag berättade för alla att vi var förlovade (svårt att hålla hemligt när man ändrar status på fb, haha) och planerade bröllop men var väldigt hemlig med när det skulle vara fram till vi skickade ut Save-the-date. Sen var vi väldigt hemliga med var det skulle vara fram till vi skickade ut inbjudningarna. Och nu tror jag att jag är ganska hemlig med resten av planeringen också. Jag berättar för min tärna och min syster bara för att de är till stor hjälp att bolla idéer med. Resten är faktiskt inte sådär superintresserade av själva bröllopsplanerandet och frågar inte så mycket heller.
Helt riktigt! Vi hade inte planerat de än egentligen men sen satt vi och pratade om livet och framtiden och bestämde oss :). Haha jag förstår precis vad du menar när de gäller facebook! Ändrade inte min först och sen när de började få reda på att vi var förlovade så kom frågan: varför har du inte ändrat på facebook? Ja de är ju faktiskt en bra tanke. De mesta håller jag hemligt! Bollar idéer med min svägerska och mannen! Alla andra får vackert vänta ett tag till :)
Cajo skrev 2014-01-11 13:01:59 följande:
Håller med Filibustern om att det inte är fel att hålla det för er själva en tag, för att som hon säger planera och tänka över hur ni vill ha det.
Så snart ni berättar, (i alla fall var det så för oss) så kommer alla från olika håll och kanter och tycker massa olika saker. Då är det skönt att säga att man faktiskt redan funderat över hur man vill ha det.
:)
Ja precis. Så att man har de mesta klart innan alla andra kommer att blanda sig! Haha de kan jag verkligen tänka mig :)