• MissM2013

Hur överraskar man en 30-åring?

Hej allihopa,

Har haft så mycket användning av detta forum, så nu prövar jag en gång till... Grejen är den att min blivande man fyller 30 år i oktober, efter bröllop i augusti och bröllopsresa i september. Trots alla dessa stora "event" skulle jag vilja göra något speciellt för honom, men vet inte riktigt vad.

- En överraskningsfest känns någorlunda uteslutet, dels för att flera av våra vänner haft det under årets gång så det känns inte så överraskande. Också för att vi precis haft en stor fest i form av bröllopsfesten då.
    - En resa känns heller inte särskilt aktuellt, eftersom vi precis då varit iväg på en tre veckor lång bröllopsresa.
    - Saker han verkligen skulle vilja ha, är exempelvis en Omega Seemaster för 40 000 kr eller en gitarr Gibson Les Paul Custom för 25 000 kr, men jag vill inte ge pengar.

Har ni några förslag på vad man skulle kunna göra som gör att han känner att hans dag blir riktigt speciell ändå? Jag skulle gärna vilja inkludera hans vänner på något sätt om det går! Det får max kosta 15 000 kr.

Är så tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Hur överraskar man en 30-åring?
  • Chicita

Om han gillar gitarrer så kanske en liten miniresa (inom Sverige) skulle kunna vara något?
    http://www.alvdalen.se/sv/Kultur-och-fritid/Museer-och-sevardheter/Porfyr_Hagstrommuseet/Hagstrom/
    (finns även en utställning i Falun på Dalarnas muséeum)

I Älvdalen kan man bo på Hotell Älvdalen som håller på att skapa "Hotell Hagström"
    http://www.hotellhagstrom.com/
    Deras restaurang är riktigt bra, och från Älvdalen är det inte jättelångt till Idre där du har andra bra restauranger som exempelvis http://boka.visitidre.se/sv/mat-dryck/a246436/restaurang-njalla/detaljer

Så en äventyrsresa med gitarr-tema kanske? Glad

• MissM2013

Men gud vilken rolig och bra idé! Ska verkligen tänka igenom den. Stort tack! Skrattande

• Chicita

Ni skulle kanske kunna börja i Falun (övernattning beroende på vart ni kommer ifrån. Jag rekommenderar i så fall Clarion Collection Hotel Bergmästaren- för där ingår också middag i priset Flört) sen vidare upp till Älvdalen dagen därpå med övernattning. Och sen upp till Idre för god och annorlunda mat på Njalla och lite skidåkning eventuellt? Glad

• MissM2013

Det här blir ju bara bättre och bättre! Du borde bli typ upplevelsearrangör, helt ärligt! Flört

• Chicita
    MissM2013 skrev 2014-01-10 14:08:31 följande:
    Det här blir ju bara bättre och bättre! Du borde bli typ upplevelsearrangör, helt ärligt! Flört
    haha... 10 år i hotellbranchen kanske gör sitt till Flört

Maken är från Älvdalen så därför känner jag till Hagströmsmuséet där.
    Jag bor i Borlänge (jobbar i Falun, på Bergmästaren faktiskt, därför vet jag ju att vi bjuder på kvällsmat) så därför känner jag till utställningen på muséet där. Och svärmor och svärfar firades på Njalla när dom firade 40 år som gifta förra året Flört

Så det är inga konstigheter...
    Det är ju lättast att rekommendera något som man känner till. Och eftersom han gillade gitarrer så kändes det ju som en bra idé Flört 
  • Chicita

Och eftersom du ville överraska - men att överraskningsfest inte var något alternativ så kom jag ju då att tänka på att en liten "roadtrip" kanske kunde vara något. För då vet han ju inte vart ni är på väg eller vad nästa anhalt blir - även om han listar ut någon del av resan Flört

Varför inte ge honom ledtrådar... 
    Han får en ledtråd på morgonen varje dag som leder till nästa ställe ni ska... *typ* Så får han något att klura lite på också Flört 

Svar på tråden Hur överraskar man en 30-åring?