• Betty84

    Etsy.com?

    Hej alla!
    Efter att ha sett att flera av er tipsat om sidan etsy.com så gick jag in där för att kika lite och gud vad mycket fint det finns där!
    Men hur funkar det med frakt och tull? Blir det dyrt i slutändan eller är det överkomligt? 

  • Svar på tråden Etsy.com?
  • stormhelen

    Det är olika säljare på Etsy så det funkar lite olika beroende på vem du köper av.


    Kolla in kritiken de har fått.


    Sedan så är det inte alla som fraktar varor till Sverige. Men du kan ju alltid slänga iväg ett meddelande till säljaren och fråga. ;)


    Jag har köpt en del från Etsy och det har funkat bra, men som sagt då har de säljarna haft bra referenser.


     

  • Betty84

    Hittat en helt underbar slöja som jag funderar på att kontakta säljaren om. Men hur funkar det med tullen? vill minnas att man kunde "fuska" för ett par år sedan och be säljaren skriva på paketet att det är en present för att slippa undan tullavgiften
     

  • Dahdumdum

    Handlade senast där idag och jag har handlat där två gånger innan. Har alltid blivit nöjd . Glad

    Tycker att frakten har varit billig hitills på det jag har köpt!
    Frakten på den varan jag beställde idag låg på 54 kronor vilket jag tycker är helt okej! (Företaget ligger i Thailand)
    Eftersom du betalar via paypal så är det väldigt smidigt dessutom.

    Kommer inte ihåg om det kostat något i tull de gånger jag beställt förut! Jag tror inte det iallafall men är inte helt säker. Var ett tag sen.

    Kom bara ihåg att kolla omdömen på prylarna eftersom det är så himla många olika företag och privatpersoner som säljer där! Glad

  • stormhelen

    Jag betalade aldrig någon tull på det jag handlade från Etsy då jag inte kom upp i tillräckligt höga summor för det.


     


    Så här står det på Tullverkets hemsida:


     


    "Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor – behöver du inte betala någon tull – momsen däremot måste du alltid* betala."

Svar på tråden Etsy.com?