• Äldre 5 Jan 10:18
    1482 visningar
    3 svar
    3
    1482

    Magisk dag - magisk kärlek!

    Fredagen den 20 dec 2013 gifte jag mig med min stora kärlek i Svenska Kyrkan, Manhattan, New York! Det går inte med ord att beskriva hur fantastisk vår dag var! Vår familj och vänner var med och delade dagen och resan med oss, vilket var en otrolig lycka!
    Dagen började med frukost på vårt stammisställe mittemot The Roosevelt Hotel, där vi bodde under veckan. Efter frukost tillbringade jag resten av dagen med tjejerna, och min blivande med killarna i sällskapet. Vi hade planerat att ses först i kyrkan:)
    Kl.10 hade min svärmor och svägerska fixat tid för Hår och Make-up på Elisabeth Arden - Red Door Spa, vilket var en otrolig upplevelse. Efter denna makeover såg jag ut som en filmstjärna från 1920-talet, med vågigt hår och mkt röda läppar:) Galet kul!
    Efter detta tog jag och brudtärnorna en snabb lunch innan förberedelserna på hotellet fortsatte. Gick in på en blomsteraffär på vägen tillbaka och fick en fin bukett med blodröda rosor - i samma ton som läpparna!
    Väl på hotellet mötte vår fantastiska fotograf Agaton Ström upp oss. Han hade då fotat killarna och fortsatte med vår förberedelse.
    När klänning väl var på och champagneskålarna avlöst varandra, var det dags att vandra till kyrkan. Den vandringen genom New Yorks gator är det mest fantastiska jag varit med om! Folk stannade bilarna och ropade hur fin jag var:) Kändes helt overkligt! Agaton fotade hela tiden, och var otroligt proffsig genom hela den 4 tim långa fotosessionen.
    Väl på plats i kyrkan fick jag äntligen träffa min underbara man:) Tårarna gick inte att hålla tillbaka:) Vår präst, Stellan, höll en underbar ceremoni och vi är båda mkt glada över hur fint han berättade vår kärlekshistoria.
    Efter vigseln fotades jag och maken ute på Manhattan:)
    Bröllopsmiddagen hölls på en underbar italiensk krog och kvällen fortsatte på den vackra lobbybaren på Roosevelt Hotel. En magisk dag och en magisk resa! Nu börjar fortsättningen på vårt liv ihop med bröllopsreseplaner som nästa projekt:) Mauritius är planen:) Stort lycka till alla blivande fruar- ni har en fantastisk upplevelse framför er!!!
     

  • Svar på tråden Magisk dag - magisk kärlek!
  • Äldre 5 Jan 10:24
    #1

    Det låter fantastiskt.

  • Äldre 5 Jan 10:31
    #2

    Det var helt fantastiskt! Har fått bilderna nu och det är som att uppleva dagen på nytt:)


  • Äldre 5 Jan 11:14
    #3

    å vad mysigt det lät! :D

Svar på tråden Magisk dag - magisk kärlek!