• Äldre 4 Jan 11:53
    6534 visningar
    14 svar
    14
    6534

    Bröllopssmycken

    Vilka smycken kommer ni ha på er stora dag? Skulle vara kul att se lite bilder och få inspiration. 

  • Svar på tråden Bröllopssmycken
  • Äldre 4 Jan 12:51
    #1

    skulle hemskt gärna vilja ha något sånthär till halsband i alla fall. då vi har skogstema så tyckte jag det skulle passa. funderade först på att köpa en och ge till min tänkta tärna som tack, men då tänkte jag, att varför kan inte jag också ha en? bara "problemet" att dessa smycken tydligen bara finns utomlands, så jag får väl beställa från etsy, och då är det ju tull och frakt och blabla så det lär ju kosta mer än smycket i sig :P

     vad jag ska ha i öronen vet jag inte. har 10 hål i öronen, varav en är en tragus och en är en industrial. vet inte om jag ska ha smycken i alla hål, och vet inte VAD jag ska ha. tycker kott-örhängen inte ser fina ut. 



  • Äldre 4 Jan 13:18
    #2

    filibustern... Om säljaren finns inom EU så blir det ju ingen tull i alla fall Glad
    Frakt skulle det väl bli även inom sverige om man inte har tur och kan hitta en återförsäljare där man bor Glad

    Jag hade ett pannsmycke, samt replikor av Arwens Evenstar (från sagan om ringen) 



     
  • Äldre 4 Jan 13:27
    #3

    Jag ska inte ha något halsband då jag har båtringning på klänningen. Ska ha pärlarmband, sen letar jag örhängen, funderar på dessa eftersom vi har ett trädgårdsbröllop:

    Lovely Calla lily with Pearl Earrings,Drop, Dangle, bridesmaid gifts,Wedding jewelry - brides maid gifts, christmas gift, cocktail jewelry

  • Äldre 4 Jan 13:56
    #4
    Chicita skrev 2014-01-04 13:18:27 följande:
    filibustern... Om säljaren finns inom EU så blir det ju ingen tull i alla fall Glad
    Frakt skulle det väl bli även inom sverige om man inte har tur och kan hitta en återförsäljare där man bor Glad

    Jag hade ett pannsmycke, samt replikor av Arwens Evenstar (från sagan om ringen) 

     


    jo, men de jag kollat på som jag tycker ser fina ut är ju såklart från USA eller kanada. -.- :P
  • Äldre 4 Jan 15:19
    #5
    filibustern skrev 2014-01-04 13:56:50 följande:
    jo, men de jag kollat på som jag tycker ser fina ut är ju såklart från USA eller kanada. -.- :P
    Tänk på att värdet måste upp över 400 kr för att de ska kunna ta ut tull
  • Äldre 4 Jan 15:57
    #6
    Caledonia skrev 2014-01-04 15:19:57 följande:
    Tänk på att värdet måste upp över 400 kr för att de ska kunna ta ut tull
    jaså? på tullverket (tro ja) stod det att dom tar x% (minns inte) för smycken i tullavgift. 
     
  • Äldre 4 Jan 16:44
    #7

    Här är info om lågförsändelsevaror... Nu står det tom 1300 kr, jag vet inte om gränsvärdet har höjts. Man kan ju hoppas!

    www.tullverket.se/innehallao/l/lagvardeforsandelser/lagvardeforsandelser.4.20d5037f11c21cc27c280002888.html

  • Äldre 4 Jan 16:45
    #8

    Läste om momsen också, den gäller för varor över 300 kr (inkl frakt).
    Det är ju dock under förutsättning att den fastnar i tullen

  • Äldre 4 Jan 18:33
    #9
    Caledonia skrev 2014-01-04 16:44:00 följande:
    Här är info om lågförsändelsevaror... Nu står det tom 1300 kr, jag vet inte om gränsvärdet har höjts. Man kan ju hoppas!

    www.tullverket.se/innehallao/l/lagvardeforsan...
    fränt:)
  • Äldre 4 Jan 19:56
    #10



    Vi gifte oss för snart 4 månader sedan och jag hade ett pärlarmand inköpt på brudsmycken.se, hårblomma köpt på balunz och små kristallörhängen köpta på Hedbergs Guld och Silver.
  • AnnaS
    Äldre 5 Jan 19:01
    #11
    Caledonia skrev 2014-01-04 13:27:07 följande:
    Älskar dina örhängen var hittade du de? Jag ska precis som du bara ha pärlarmband och örhängen, hittade mitt armband hos loveandbeproud.se. Armbandet ser ut så här men jag valde en svart pärla och hon stansar vårt bröllopsdatum på hjärtat.

  • Äldre 6 Jan 08:58
    #12
  • Äldre 6 Jan 10:05
    #13

    Dessa armband är på väg hem till mig från Love and be proud. Det i mitten som är dubbelradigt är till mig och så ska min brudnäbb och min tärna få varsitt som present på bröllopsdagsmorgonen. I öronen ska jag ha ett par droppformade pärlörhängen med en liten diamant ovanför som jag fått av min blivande för något år sedan. De är så fina så jag vågar aldrig använda dem men på vår bröllopsdag är väl ett bra tillfälle antar jag! 


  • Äldre 5 Sep 11:43
    #14

    Jag hade pärlörhängen som jag hade fått av min blivande svärmor i födelsedagspresent och fick låna hennes pärlhalsband.


Svar på tråden Bröllopssmycken