• Äldre 2 Jan 14:31
    7135 visningar
    21 svar
    21
    7135

    Uppsalabrudar som ska gifta sig 2015

    Hej!

    Tänkte samla alla som bor i Uppsala Län och planerar bröllop under år 2015.

    Vi kan dela tips och funderingar!

    Jag planerar bröllop till 15 oktober 2015.

    Önskar själv tips på bröllopslokaler, cateringfirmor som kör 3rätters, skräddare som kan sy om klänningar och blomsterfirmor som är bra. Listan kan göras lång.... ;) 

    Hör av er alla goa brudar!

  • Svar på tråden Uppsalabrudar som ska gifta sig 2015
  • Äldre 12 Aug 08:43
    #11

    Hej!
    Vi gifter oss i Uppsala den 5 september 2015. Eriksbergskyrkan och Eklundshof som festlokal.

    Jag rekommenderar att man bokar kyrka typ snart om man vill vara i centrala Uppsala. Helga Trefaldighet var redan uppbokad större delen av september 2015 exempelvis.

    Tipsa mig gärna om fotografer!

  • Äldre 17 Aug 17:14
    #12

    Vi gifter oss också i Uppsala 2015 :)  


    Vi var ute i lite väl god tid så både lokal och kyrka är redan prel.bokat sedan i våras till den 10 oktober. Men vi funderar på att lägga om bokningen till 26:e september. Om inte kyrkan vi vill ha redan är fullbokad då dvs... I så fall behåller vi vårat 10/10 :)


     

  • igz
    Äldre 19 Aug 21:54
    #13

    Vi gifter oss 15 augusti 2015 i St. Pers kyrka

  • Äldre 8 Sep 15:59
    #14

    Nu har jag varit borta härifrån länge, men kul att flera hittat hit. Är alla med i facebook-gruppen? 10 oktober 2015 blir det för oss. Funbo kyrka och sedan Eklundshof! :D 
    Kul att följa alla! 

  • Äldre 11 Sep 10:36
    #15

    Jag kan tipsa om foto i Uppsala :)
    http://fotografmalinnorlen. viewbook. com/

  • Äldre 15 Sep 10:43
    #16
    +1

    Vi gifter oss 24/10 i Öregrund Glad

  • Äldre 5 Oct 12:43
    #17

    Vi gifter oss i Hargs kyrka den 1:a augusti 2015. Är i fullgång med planeringen :D

  • Äldre 30 Oct 21:19
    #18

    Vi gifter oss elfte juli i Gamla Uppsala.

  • Äldre 8 Nov 12:42
    #19

    Nu är det klart. 


     


    Vi gifter oss i Gamla Uppsala kyrka den 26:e september, med andra ord, ca 11 månader kvar :)


    Jag har börjat prova lite klänningar och vi har precis bestämt hur våra save the date ska se ut. Tanken är att skicka ut dem runt jul. Våra gäster är utspridda i landet så vi satsar på tidiga utskick.


    Just nu håller jag på att jämföra lite priser gällande våra transporter, samt klurar på klänningen. Hur ska man kunna välja?!


     


    Hur går det för er?

  • Äldre 10 Nov 16:27
    #20

    Jag köpte massa inbjudningskortsmaterial precis på butiken Papper som har reat ut hela butiken, vet inte om de fortfarande gör det. Annars ett tips!

    Jag och min sambo funderar fortfarande på vilken riktning vi egentligen vill ta med bröllopet. Vi har en bröllopsdejt på fredag där vi ska besluta om vi ska köra vidare på vår plan med 100 gäster på Eklundshof och stor fest, eller om vi ska gifta oss för oss själva utomlands istället. Svåra beslut!

  • Äldre 10 May 08:54
    #21

    Tiden går så fort!!!


    Ser att sedan jag skrev har saker och ting förändrats... Strul med festlokalen resulterade i att vi efter många om och men fick byta datum. Trots att vi redan tryckt upp en del detaljer med det tidigare datumet. De som har hand om uthyrningen erkände i alla fall att de gjort fel och vi fick en bra kompensation för strulet. 


    Så nu är det den 12:e September, Gamla Uppsala kyrka som gäller. Spikat och klart med betalda bokningsavgifter. Pust!!


    Klänningen är klar. Blev en enkelt spetsdröm från Nixa, köpt på Mäster Arnes i Uppsala. Vilken service de erbjuder. Jag är mer än nöjd! Väntar spänt på samtalet att klänningen kommit och jag kan få prova min klänning, i rätt stl. Jag har dock lyckats gått ner en del kilon så jag hoppas det inte blir helt galet Cool


    Dj till festen, Check
    Solist i kyrkan, Check
    Inbjudningskorten kommer i nästa vecka och ska skickas ut mer eller mindre direkt.
    Vi har en bokad tid för provsmakning utav förrätterna
    mm mm

    Vid löning ska vi köpa det sista till min sambo och jag ska kika på lite smycken och ev ett par skor till mig (Tips på låga, gärna ballerina, spets, skor mottages tacksamt!!)
    Samt besöka florister för buketterna. 


    Spontant bokade vi också en bröllopsresa. Något vi hade tänkt hoppa då vi ändå reser mycket och ofta. Men nu drar vi iväg fyra dagar efter bröllopet för egentid och lite lyx Flört

    Fyra månader kvar, nästan exakt på datumet. Tjoo!!

Svar på tråden Uppsalabrudar som ska gifta sig 2015