Tips på lokal nära Falun?
Jag och min fästman(!) har bokat Stora Kopparbergs kyrka 5/9-14 och letar nu lokal, vi har en del krav som verkar vara svåra att få ihop i ett enda alternativ.
Först och främst så får det inte ligga alldeles för långt bort eller i allra värsta fall kunna erbjuda logi för de som inte orkar ta sig in till stan, vi får även med oss några från Stockholm som behöver sova kvar oavsett. Vi vill i princip bara ha en lokal där vi kan vara i, ingen kvartersgård eller liknande utan någon slags "festvåning" dit vi själva kan ta med mat och ordna saker så som vi själva vill ha dem. Eventuellt kan vi tänka oss att hyra in personal om sådan finns men det är ingen hög prioritering eftersom att vi kan klara av det som behövs göras med hjälp av vänner.
Jag vill helst ha något som är lite mysigt, antingen åt superfina slottshållet eller åt det enklare allmoge, men ingen av oss är som sagt särskilt sugna på att försöka inreda en kvarterslokal. :)
Framförallt vill jag ha tips från andra och gärna då från de som gift sig på något ställe som kan tänkas passa. Det största problemet verkar vara just med maten, de flesta vill att man ska boka middag hos dem.