• victoriaw

    Grekland 2014

    Någon mer än jag som tänker gifta sig i Grekland 2014? :)

  • Svar på tråden Grekland 2014
  • Helskotta

    Tack för tipsen Kittwn, jag har mailat den svenske prästen och väntar på svar. Ska kolla in Facebookgruppen också Skrattande
     

  • Candasy

    Vi skall också gifta oss i Grekland den 26.6. Bor i Finland så vi gjorde så att vi tog kontakt med Finska kyrkan i Grekland som är på rhodos, så prästen kommer att komma till kreta till Georgioupolis och viga oss. Vi hade tänkt också att det sku bara vara vi och våra 2 barn, jag kunde inte hålla det hemligt så nu kommer några få från familjen med. Räknar ner dagarna, väntar så!

  • Kittwn
    Candasy skrev 2014-02-20 15:49:32 följande:

    Vi skall också gifta oss i Grekland den 26.6. Bor i Finland så vi gjorde så att vi tog kontakt med Finska kyrkan i Grekland som är på rhodos, så prästen kommer att komma till kreta till Georgioupolis och viga oss. Vi hade tänkt också att det sku bara vara vi och våra 2 barn, jag kunde inte hålla det hemligt så nu kommer några få från familjen med. Räknar ner dagarna, väntar så!


    oh georgioupoli är jätte fint! skall ni vigas vid havet?
  • Candasy

    Tror vi kommer att vigas på hotelets gård, prästen sa att det är så som dom oftast gör, han behöver tillstånd att få viga på vissa andra platser, och det är helt fine för oss för hotelet har riktigt fin gård. Och sen ett bara måste att ta bröllops fotona ute i St. Nicholas chapel

  • SCPMathilda

    Åh, vad roligt med bröllop i Grekland!
    Jag ska vara hela v.28 på Santorini & är intresserad av att komma i kontakt med brudpar som ska gifta sig där. Kanske finns någon här? :)

  • Kittwn
    Candasy skrev 2014-02-25 09:31:41 följande:
    Tror vi kommer att vigas på hotelets gård, prästen sa att det är så som dom oftast gör, han behöver tillstånd att få viga på vissa andra platser, och det är helt fine för oss för hotelet har riktigt fin gård. Och sen ett bara måste att ta bröllops fotona ute i St. Nicholas chapel
    ah de är klart. kommer bli super fint med bilder där ifrån! Väldigt grekiskt (och finskt:P) med allt de blåvita! Har ni bokat (eller ska) fotograf här eller kommer någon som är med er fota?
  • Karro på Kreta

    Hej på er! Såg att min blogg www.karropakreta.blogspot.com  nämns här i tråden och tänkte bara säg hej. Jag bor alltså här i Chania på Kreta och har hjälpt en hel del brudpar genom åren som kontaktat mig via bloggen. Nu kommer jag öppna en hemsida "Bröllop på Kreta" där säkert många av er kommer kontaka mig om ni önskar hjälp med att boka florist, frisör, fotograf, transport, taverna till middagen osv. Vill ni kontaka mig redan nu gör ni det här inne i forumet eller på min mail karolinkarlsson@hotmail.com. Önskar er lycka till och vad spännande att gifta sig utomlands!!! 

  • Kittwn
    Karro på Kreta skrev 2014-02-25 16:05:18 följande:
    Hej på er! Såg att min blogg www.karropakreta.blogspot.com  nämns här i tråden och tänkte bara säg hej. Jag bor alltså här i Chania på Kreta och har hjälpt en hel del brudpar genom åren som kontaktat mig via bloggen. Nu kommer jag öppna en hemsida "Bröllop på Kreta" där säkert många av er kommer kontaka mig om ni önskar hjälp med att boka florist, frisör, fotograf, transport, taverna till middagen osv. Vill ni kontaka mig redan nu gör ni det här inne i forumet eller på min mail karolinkarlsson@hotmail.com. Önskar er lycka till och vad spännande att gifta sig utomlands!!! 
    Gud vad kul att du börjat nu!

    De är verkligen inte alltid lätt att hitta allt sånt här nere om man inte riktigt vill köra på den grekiska stilen och att ha hjälp från någon som pratar grekiska är guld. 

    kram (alexandra i rethymnon;)) 
  • Karro på Kreta

    Hej Alexandra!! Förstod att det var du när jag läste dina kommentaerr. Ja, nu har "hobbyn" blivit verklighet och jag jobbar för fullt. Jättekul!!!! Kram till dig och din supersöta dotter

  • Kittwn

    Så himla härligt att jobba med bröllop, vilken dröm!
    och så bra för alla som kommer hit ner för att gifta sig att den finns någon svensk på plats att få hjälp av.  Så mycket de kommer underlätta för dom

     

  • Ulpu975

    Hej alla ni.


    Gå gärna in på: www.kretatema.gr där får ni info om bröllop på Kreta, eller skicka oss gärna en mail : info@kretatema.gr så ger vi er all information om vad för dokument som krävs vid borgerlig vigsel.


    Vi har bott många år på denna underbara ö och vi på Kreta Tema har arrangerat många bröllop i Rethymnon

  • Hittarp

    Hej!
    Vi ska gifta oss den 3 sept i Chania. Har precis mailat karro. Tack för tipsen!
    Helskotta: Var och när ska ni gifta er..?

    :)/Maria

  • Anna N

    Hej
    Tack för alla tips. Vi har planer på att gifta oss utomlands. Har läst en och annan blogg om tillvägagångssätt. Nu måste Jerker och jag bestämma oss för om det blir hemma eller borta samt vilken av ringarna på Albrekts guld som blir vigselringen.

    Kram Anna 

  • Kittwn

    Nu är de bara en månad kvar till vårt STORA grekiska bröllop. Visar sig att de blir nästan dubbelt så många gäster som vi först trott... Allt rullar på snabbt med förberedelserna. Nästa vecka skall vi börja få lektioner i grekisk(kretensisk) dans! Börjar faktiskt bli lite nervös för de hela nu!

  • Kelly

    Hej.

    Lånar din tråd och sänder frågan tillbaka till dig...2år senare :P

    Jag undrar om du nu kan tipsa om en florist i Chania

Svar på tråden Grekland 2014