• Sofie R
    Äldre 27 Dec 08:35
    2744 visningar
    4 svar
    4
    2744

    Svärmor...

    Vi har under julen haft besök av gubbens familj. Allt började bra, men på julaftonskvällen bröt helvetet ut! Hon var missnöjd över att vi hade bett dem lämna sin hund hemma. (Vi har en valp och vill ge henne en lugn och trygg uppväxt.) Men då menar de att vi inte välkomnar dem! Så då åker jag iväg med vår hund till min pappa för att lösa situationen, som blev min att lösa eftersom de tar med sig sin hund trots att vi bad dem att inte göra det. Juldagen rullar vidare och jag drar mig undan lite för att det inte ska bli mer bråk. Men se det var fel det med! Och det var fel att vi skulle låta alla bröllopsgäster anmäla sin medverkan till toastmastern. Det var för opersonligt! Och jag var otrevlig, fräck och inte välkomnande. Så hon skulle åka hem.... Trots att jag gjort allt utom att rulla ut röda mattan för dem! De valde som tur var att korta ner sin vistelse och åkte hem på annandagen. Men ringde sedan på kvällen och frågade om inte jag och gubben kommit till insikt över våra "problem". Ska man skratta eller gråta???

  • Svar på tråden Svärmor...
  • Äldre 27 Dec 14:30
    #1

    Skratta! När det handlar om bröllopet så är det du och din m2b som bestämmer, opersonligt LR ej så är det ert val. Jag hade frågat henne vad det är HON anser vara era problem och ifrågasätta om det inte bara är som så att det är hon som har problem med hur ni gör.

  • Äldre 27 Dec 14:44
    #2

    Wow... Snacka om att leta fel! Det är väl fullständigt normalt att delegera OSA till någon annan. Ni kan ju inte göra allt själva! Tycker det låter som det är dags för din blivande att "man up" och ta ett allvarligt snack med sin mamma. Om det inte blir en ändring så lär det inte bli bättre ju närmare ni kommer dagen D. Det är inte din sak att sträcka upp hans mamma, det får han göra. Det låter som det finns andra underliggande problem, annat än hunden och Toastmastern. 

    Tips är att prata ihop er innan så hon förstår att ni båda tycker så här. Mitt ex' mamma var hemsk mot mig och tyckte att jag tog hennes son ifrån henne. Hon gav sig inte förrän mitt ex röt ifrån att hon faktiskt var oförskämd mot honom när hon pratade illa om mig, eftersom han faktiskt valt att leva med mig. Innan vi kom till den punkten så hade han "försökt prata med henne", vilket tydligen lät nåt sånt här: "T tycker det är jobbigt när du... Jag får skit hemma för att du... T blev ledsen när du..." Först när han berättade hur HAN tog illa upp och hur HAN älskade mig och att hon måste respektera det så lyssnade hon.  

    Lycka till och jag håller tummarna för att det reder ut sig. De här människorna ska ju bli en permanent del av ditt liv!  

  • Sofie R
    Äldre 27 Dec 15:14
    #3

    Det har aldrig varit några problem innan! Men det är precis som om hon samlat på sig en massa. Plus att jag tror klimakteriet spökar för henne. Men att bli så påhoppad och förolämpad i mitt eget hus trodde jag aldrig att jag skulle uppleva!

  • 201305­02
    Äldre 16 Feb 20:46
    #4

    Vissa har inget bättre för sig än att klaga på allt alla andra gör. Antagligen mår hon inte så bra själv, hon kanske är avundsjuk på er situation i livet och bitter på sitt eget liv. Fyfan va trött jag hade blivit om jag var du :( förstår dig verkligen.. har också haft några duster med svärmor.

Svar på tråden Svärmor...