• Theresa

    Korta tjocka fingrar....

    Hjälp jag behöver tips och råd!  jag ska gifta mig i vår och vill så gärna ha en fin ring, men jag har tjocka och korta fingrar och tycker att det inte ser klokt ut med ring på :( Vad ska jag ha för typ av ring tjock eller smal? stenar på rad eller en som sticker ut? om ni förstår vad jag menar :) Mycket tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Korta tjocka fingrar....
  • Anniina

    Hej! Känner igen ditt problem. Tycker också att jag har korta, tjocka fingrar och att jag ser löjlig ut i ring. Visade sig dock när ringen kom på att det bara är jag som tycker det. Så brukar det vara med komplex, det är bara man själv som tänker på det. Så mitt tips är att köpa enring du gillar:) och spara ut naglarna lite om de är väldigt korta. Annars så gäller att en bred ring förkortar fingret. Lycka till!

  • drömprinsensfru

    Hej! Jag har korta tjocka prinskorvar till fingrar men jag struntade i det och valde ringar som jag ville ha. Jag tyckte först att jag "borde" ha smala ringar men när jag provat lite bredare ringar så insåg jag att jag ville ha en lite bredare förlovningsring. Jag kände att huvudsaken är att jag och min man gillar våra ringar och att vi tycker att det ser bra ut....vad andra tycker struntar vi i. Välj ringar som du och din blivande gillar. Mina ringar är 6 mm och 3 mm, så totalt är det 9 mm på mitt korta tjocka finger


     


     

  • Chicita

    Ha dom ringar du vill ha. Vad tycker du ser bäst ut och känns bäst?

    Jag har också korta och tjocka fingrar och jag valde ändå två relativt tjocka ringar.
    Rent generellt tror jag att det är bättre med lite kraftigare ringar om man inte har långa smala fingrar, bara för att annars kan det se lite fjuttigt ut på fingret, och det kan se ut som att man har försökt "förlänga fingret" genom att ha tunna ringar... 
    Men det kan givetvis också se ut som om fingrarna är ännu tjockare och bredare med kraftiga ringar. 
    Kraftigare ringar är dock mindre känsliga. Så det är inte lika stor chans att dom blir sneda och ihoptryckta efter ett tags användning...


  • teres77

    Jag valde en tjock och tung ring trots att jag har tjocka fingrar, för att jag gillar känslan... Sen struntar jag i att min ring blev mycket större än min m2b's, Det kommer inte bli några ring-på-buketten-bilder för våran del. Flört


  • Theresa

    Tack för alla svar :)


    Har provat lite ringar nu och insett att det kanske bara är jag som ser att fingret ser ut som en priskorv :)Så nu har jag valt en 3mm ring som jag är nöjd med :)

Svar på tråden Korta tjocka fingrar....