• anjaolivia

HJÄLP! min klänning 3veckor kvar till dagen

Min klänning är för stor:(

jag har inte medvetet gått ner i vikt och nu har det värsta hänt.
    jag har spenderat senaste mpndaen till o äta kakor men det hjälper inte.

tror ni att man på ngt sätt kan sätta in ett extra "band" i midjan och som "dra åt". för det är bara 3veckor kvar nu och hitta ngn som kan sy in är näst intill omöjligt.

tar tacksamt emot tips och råd. för vill ju inte att släkt och vänner ska få sig en gratis titt på det som bara min mb2 se se:P

sett att ni är så hjälpsamma här på forumet och jag är i stort behov av hjälp helst igår.

tack på förhand alla blivande och nyblivna brudar

• Svar på tråden HJÄLP! min klänning 3veckor kvar till dagen
  • meandmylove

Har du kollat runt bland sömmerskor? Ingen vän till någon sömmerska eller någon som är allmänt bra på att sy?

• AkJ

Var i landet är du? har en sömmerska i Stockholm som brukar hjälpa folk i akuta situationer.

• anjaolivia

Bor i östersund, så det är ju nästan 60mil till sthlm. sen så är det ju helt i spets och tjockt med typ så tror det blir svårt att sy in, tänkte mer på ngn snabb lösning. nu är det ju jultider och stängt överallt i alla fall här uppe i norr. :(

• SandraElisabet
    anjaolivia skrev 2013-12-22 16:41:18 följande:
    Bor i östersund, så det är ju nästan 60mil till sthlm. sen så är det ju helt i spets och tjockt med typ så tror det blir svårt att sy in, tänkte mer på ngn snabb lösning. nu är det ju jultider och stängt överallt i alla fall här uppe i norr. :(
    Hel ärligt - det är typ bara sömmerska och att sy in som gäller! Gå till bröllopsbutiker där du bor, alla har minst 1 sömmerska. Att tyget är tjockt är inga problem, det är de vana vid! Skynda runt imorgon och fixa hjälp. Det löser sig bara du agerar snabbt! Lycka till!
  • Ekorren

Ja ring runt eller gå till butikerna om du inte redan gjort det! Är själv också från Östersund, vilka butiker har du frågat? Är det 3 veckor kvar kanske de hinner med efter jul och nyår? Dessutom kanske du gått upp lite mer då av all julmat och julgodis ;)

• anjaolivia

Meeen gud helt hjärnsläpp, det är ju bara 2veckor ttills vårat bröllop... Det är alltså nästintill bara rödadagar fram tills bröllopet, kanske har en pensionerad sömerska som kan hjälpa annars får jag helt enkelt gå o dra i klänningen titt somtätt. Tur jag ska ha en annan på kvällen, med axelband som tur e så de gör ibte så mkt att den är lite stor... Ingen som har ngt annat förslag än att gå til sömerska?

• anjaolivia

Jag har varit in på atelje grönlund, men dom har typ stängt jul/nyår.. atelje lilja har ju nästan aldrig öppet .har du ngt annat förslag. .?:)

• CJ5

köp ett sidenband ala lucia och knyta hårt i midjan kanske?

• Ekorren

Har du varit på Parelle? Finns någon som heter Syfixarn Eva Mattiasson också, ingen erfarenhet av henne dock. Pressateljen gör också en del sömnad, vet inte om de tar på sig en brudklänning men fråga kan man alltid! Kanske någon annan kemtvätt också? Annars är kanske bara ett extra band enda utvägen, ska du runt på syaffärer och köpa band så kan du fråga dem också, de kan sy med all säkerhet och kanske kan hjälpa en brud i nöd! Lycka till!

• Johanna806

Hade jag varit som du så hade jag köpt ett fint band att ha runt midjan! Ger en extra liten touch plus att det gör att klänningen inte ser för stor ut. =)

Svar på tråden HJÄLP! min klänning 3veckor kvar till dagen