• Äldre 17 Dec 20:56
    2964 visningar
    7 svar
    7
    2964

    Bröllopsresa juni-juli 2014

    Vi är ute efter en 2 veckorsresa i juni-juli 2014 med fokus på sol, bad (både bra stränder och pooler), god mat och allmänt skönt häng och hoppas på era bästa tips!

    Vi har ett maxtak på ca 15000kr/person och prioriterar skön lyxigare-loungig-barnfri stämning framför stimmiga bargator och piratkopior.

    Vi har börjat titta lite på
    Aruba
    Borneo
    Bali
    Koriska
    Franska rivieran

    Har ni fler tips? För- och nackdelar? 

    Stort tack på förhand! 

  • Svar på tråden Bröllopsresa juni-juli 2014
  • Äldre 18 Dec 00:28
    #1

    Hoppas att någon kan komma med ideér, vi funderar på samma sak som er, men kommer inte fram till nått.

  • Äldre 18 Dec 14:37
    #2

    Okej, det var en salig blandning... Aruba är regnigare på sommaren än vintern, men det är ju inga hellregn precis.

    Franska Rivieran är ju ganska turistig, men vacker. Vill ni mest ligga stilla eller ta er runt och hitta på saker? Jag tycker i alla fall att man ska se sig omkring på Korsika och där finns mycket äventyrliga saker man kan hitta på.

    Bali och Borneo också mer "åka runt och göra saker", tycker jag.

  • Äldre 19 Dec 07:21
    #3

    Tack för tipsen Marie Malmö!


    Nu har vi svängt "helom" och tittar på Thailand.


    Dels har jag aldrig varit där och dels så verkar stränderna och vädret kunna vara minst lika bra som Bal.


    Och framförallt så är prisläget på resor mycket lägre så man kan få riktigt schyssta hotell till bra pris. Vi insåg att Aurba var minst 20 000kr/per plus All Inclusive eller dyra restauranger så det går bort.


    Nr 1 på vår lista är sol och bad så ett bra hotell med bra pool och strand är A och O för oss.


    Utflykter och äventyr kommer sen, det tycker jag iofs man kan finna var som i världen bara man anstränger sig lite :D


    Tips till Millan, försök lista ner vad som är viktigt för er, när ni ska åka och prisklass, sedan ring eller knata in på t ex Ving eller Ticknet och be dem komma med förslag. Kostar inget!


    Och såklart fråga här, det finns massa goa människor som tipsar, det är jag jättetacksam för!

  • Äldre 19 Dec 14:58
    #4

    Domikanska republiken är annars väldigt fint :) och hyfsat billigt

  • Äldre 19 Dec 17:24
    #5

    Det är ju lågsäsong för Thailand så mindre ställen kan vara stängda även om ett hotell har öppet.... Patong har alltid folk där men inte Kamala... Sen finns det ju tusen ställen men något liv runt omkring kan vara skönt och inte en spökstad.

  • Äldre 26 Dec 22:45
    #6

    Men är det inte regn och orkansäsong i Dominikanska juni-augusti?

  • Äldre 26 Dec 22:46
    #7

    Ang Thailand så kikar vi på Hua Hin, jag får känslan av att där är folk året runt?

Svar på tråden Bröllopsresa juni-juli 2014