• konijntje

Behöver hjälp med hitta bra och villig skräddare/sömmerska!!!

Hej!
    Jag har köpt min brudklänning på internet, det är en Mori lee klänning 1909. enda problemet är att den är lite för stor över bysten. Det är en klänning med rätt många paljetter och stenar.

Nu till problemet, jag kan inte hitta en sömmerska eller skräddare som kan eller vill fixa den.  Jag har mailat en skräddare och hon säger att hon bara syr upp klänningar, sedan mailade jag en brudklänning affär  och frågade ifall deras skräddare kunde hjälpa till, eller ifall de kunde rekomendera någon. Fick så klart nej igen... Finns det inga sömmerskor/ skräddare som sysslar med brudklänningar?

Om någon vet någon bra sömmerska/skräddare i Kalmar, Växjö, Karlskona eller Malmö eller någonstans i närheten av dessa ställen , så skulle jag uppskatta alla tips jag kan få :)

• Svar på tråden Behöver hjälp med hitta bra och villig skräddare/sömmerska!!!
  • Förälskade

Hej! Vet inte om du har vägarna förbi Helsingborg, men när jag provade klänningar på Anina så förstod jag det som att dem ändringssyr brudklänningar som inte blivit köpta där. Kan vara värt att kolla iaf! Lycka till!!

• konijntje
    Förälskade skrev 2013-12-17 20:27:00 följande:
    Hej! Vet inte om du har vägarna förbi Helsingborg, men när jag provade klänningar på Anina så förstod jag det som att dem ändringssyr brudklänningar som inte blivit köpta där. Kan vara värt att kolla iaf! Lycka till!!
    Tack så jättemycket!! :) Ska kolla up det !
  • meandmylove

Tack detta tipset tar jag vara på då jag kommer behöva korrigera min bröllopsklänning i Helsingborg. Tack!

Svar på tråden Behöver hjälp med hitta bra och villig skräddare/sömmerska!!!