• Sheltiegirl

    designa egen ring, vatten över huvudet?

    Jag är en väldigt färgglad och lite udda i min stil, gillar det som många tycker är för mkt. därför funderar jag på att designa min egen vigselring (min kille ska bara ha 1 ring).

    Jag har en Flemming Uziel ring i Fantasy serien



    Och förslaget jag fick när vi köpte dessa var att köpa något liknande denna som vigselring.



    Jag tycker absolut om iden med att vigselringen går över förlovningsringen men jag var inte jätteförtjust i de 3 alternativ på den typen av ring jag hittils har hittat, alla 3 är Flemming Uziel.

    Jag och min blivande träffades tack vare vårt enorma intresse för hundar och lite därför tänkte jag om man kunde göra något liknande denna ringen fast med 1 lite större sten och 4 små intill som en hundtass och tassen går ut över vigselringen. Tror ni det kan bli snyggt eller kommer jag tycka den är överdrivet löjlig inom något år? Hittar såklart ingen vigselring med hundtass på så har inget att jämföra med heller.. Funderar även på om de 2 känns som att de hör ihop om vigselringen är slät eller om man ska rista in samma mönster som på förlovningsringen fast bara en figur, inte hela bården om ni förstår vad jag menar?


     


    Ideer mottages tacksamt! Glad

     

  • Svar på tråden designa egen ring, vatten över huvudet?
  • Sheltiegirl

    Typ lite såhär tänkte jag men mkt mindre tass och sen är min ring bredare än denna på bilden så proportionerna stämmer inte men själva tassen ser ut som jag tänkte Glad


  • Catelicat

    Mitt största tips är att kontakta en guldsmed som kan hjälpa dig. De kan ge dig tips på vad som funkar och ge alternativ på hur man löser de designmässiga.
    Jag hade nog tänkt på att det kan vara opraktiskt med för stora ringar när man har djur och är aktiv. Det betyder inte att det inte går, bara att man kanske ska välja en så låg och stabil fattning som möjligt. Det är också något du skulle behöva prata med en som kan hantverket.

Svar på tråden designa egen ring, vatten över huvudet?