• Äldre 5 Dec 11:44
    3944 visningar
    11 svar
    11
    3944

    Per Morberg

    Hej! Jag älskar Per Morbergs "vad blir det för mat" och jag tänkte ge mig på att testa göra hans revbensspjäll i helgen! Och då tänkte jag att man kanske ska testa något av hans viner till middagen så man får hela paketet liksom? En liten "Morberg-kväll" så att säga, haha. 

    Har ni testat hans viner?  

  • Svar på tråden Per Morberg
  • Äldre 5 Dec 11:56
    #1

    har provat hans rödvin på flaska. :) var gott. men samtidigt tycker jag att de flesta viner smakar likadant.. men den var inte dålig! dock har jag hört att lådvinet ska vara godare. 

  • Äldre 5 Dec 12:10
    #2
    filibustern skrev 2013-12-05 11:56:58 följande:
    har provat hans rödvin på flaska. :) var gott. men samtidigt tycker jag att de flesta viner smakar likadant.. men den var inte dålig! dock har jag hört att lådvinet ska vara godare. 
    Det kanske man ska testa då ! Såg på hans facebooksida att han har ett nytt rödvin, en zinfandel! Så det kanske får bli en sån också =)
  • Äldre 5 Dec 12:49
    #3

    Vi provade hans rödvin på flaska förra hösten och det var grymt överreklamerat tyckte vi 4 som provade. 
    Finns många bättre viner för en tjuga mindre (och självklart många bättre i samma prisklass eller dyrare också Tungan ute )

    Å andra sidan finns det många som älskar hans viner.
    Det hänger alltså väldigt mycket på personlig preferens. Och säkert en del på hur van vindrickare man är...
    Nu låter det väl som om vi är halvalkisar som dricker vin varje dag men det är inte så jag menar Tungan ute 

  • Äldre 5 Dec 13:19
    #4

    Jag har testat både det röda och det vita.
    Det röda tyckte jag var gott. Ingen extrem smakupplevelse men ett gott vin att dricka bara som det är. Precis som chicita skriver så finns det bättre viner som är billigare.
    Det vita däremot tyckte jag smakade fruktansvärt illa. Nu är inte jag så förtjust i vitt vin men de andra som testade det som brukar dricka vitt vin tyckte att det smakade kattpiss. Kanske inte jätte trevligt ;)

  • Äldre 5 Dec 13:39
    #5
    Chicita skrev 2013-12-05 12:49:40 följande:
    Vi provade hans rödvin på flaska förra hösten och det var grymt överreklamerat tyckte vi 4 som provade. 
    Finns många bättre viner för en tjuga mindre (och självklart många bättre i samma prisklass eller dyrare också Tungan ute )

    Å andra sidan finns det många som älskar hans viner.
    Det hänger alltså väldigt mycket på personlig preferens. Och säkert en del på hur van vindrickare man är...
    Nu låter det väl som om vi är halvalkisar som dricker vin varje dag men det är inte så jag menar Tungan ute 
    Vad tråkigt, jag har bara hört bra om hans viner så därför jag tänkte testa! Men har ni testat hans nya också?? :)
  • Äldre 5 Dec 17:08
    #6
    Isabelles skrev 2013-12-05 13:39:12 följande:
    Vad tråkigt, jag har bara hört bra om hans viner så därför jag tänkte testa! Men har ni testat hans nya också?? :)
    Nej vi har inte testat det nya.
    Eftersom vi inte gillade det andra så verkar vi ju inte ha samma smak som honom när det gäller vin Flört 
  • Äldre 5 Dec 20:56
    #7

    Jag kommer medvetet inte prova hans viner då jag inte tål människan :)

  • Äldre 5 Dec 21:17
    #8
    TheD skrev 2013-12-05 20:56:48 följande:
    Jag kommer medvetet inte prova hans viner då jag inte tål människan :)
    Haha... ja jag har lite svårt för honom jag också och maken får krypningar bara han hör namnet Tungan ute
    Men jag hade hört så mycket bra om vinet så jag tänkte att det skulle vara värt att prova - men det var det tyvärr inte...

    Alltså det är inte äckligt.
    Men det var inte värt pengarna.
    Det kändes som att man betalade typ 50:- för namnet och resten för vinet... 
  • Äldre 5 Dec 21:48
    #9

    Haha :) Mm, den karln (inte din man dvs) är, sorry, men äcklig!


    Det är mycket där man endast betalat för namnet... Hertz t.ex. Dyra men de lever på sitt namn. Sen att servicen är skit men det verkar ju inte var så viktigt haha.

  • Äldre 9 Dec 11:49
    #10

    Haha ja där tycker vi lite olika, jag tycker att han är rolig. Men jag har vänner som inte klarar av honom alls också! Verkar ju vara så att antingen älskar man honom eller hatar honom. Men jag litar mer på hans viner än alla dessa musiker som släpper sina. Han har ju ändå en koppling till mat och dryck tänker jag. 

  • Äldre 9 Dec 12:24
    #11
    Isabelles skrev 2013-12-09 11:49:56 följande:
    Haha ja där tycker vi lite olika, jag tycker att han är rolig. Men jag har vänner som inte klarar av honom alls också! Verkar ju vara så att antingen älskar man honom eller hatar honom. Men jag litar mer på hans viner än alla dessa musiker som släpper sina. Han har ju ändå en koppling till mat och dryck tänker jag. 
    Jag litar mest på mitt eget smaksinne - och Systembolagets diagram Flört
    Jag vet ungefär hur balansen ska vara i dom där cirklarna för att vi ska tycka om vinet. Och så har vi ju vissa favoritregioner och favoritdruvor.
    Man blir lite lätt "miljöskadad" när man jobbar i hotell/restaurang/bar-branchen och jag har för länge sen slutat tro på vad andra rekommenderar oavsett hur kända dom är eller vad dom är kända för. Och går efter min egen smak Glad 
    Jag gillar bland annat inte Merlot-viner, speciellt inte Mezzacorona. Och det är ändå en storsäljare på hotellet.
    Jag tycker att det smakar saft. Men det är ju lättdrucket och något jag gärna rekommenderar till de som bara vill ha ett glas vin "för att alla andra dricker- och det är ju finare med vin än öl" *typ*... 
Svar på tråden Per Morberg