Saker jag är glad för
Jag tycker det är så trist att läsa om alla blivande män som inte orkar att engagera sig och är ointresserade. Brudklänningar som inte passar längre och vikthets. Känner ofta själv den där hetsen efter att förlora några kilon till innan bröllopet och får panik när jag tänker på bröllopsklänningen, men har tack och lov en väldigt stöttande fästman som påminner mig varje dag om att jag är vacker som jag är och oavsett vad jag väger eller hur klänningen sitter på så ska jag då verkligen inte göra mig av med ett enda kilo för hans skull... bara om det skulle gör att jag mår bättre och blir gladare av det. Hur som helst, så tänkte jag att det skulle vara roligt med en tråd där vi alla får skriva saker som gör oss glada och tacksamma på denna slingriga väg fram till bröllopsdagen.
Jag börjar.
1. Jag är väldigt tacksam för att jag har en fästman som engagerar sig i vårat bröllop och visar entusiasm. Ringer och bokar kyrka och lokal och peppar för chansen att få prova en smoking, fast vi förmodligen kommer landa i mörkkostym som val av klädkod.
2. Jag är glad över att jag faktiskt såg väldigt fin ut i bröllopsklänningarna jag provade senast och joppas att jag kommer hitta min drömklänning snart. Har på känn att det inte är långt borta.
3. Glad för att vår dotter som är fem verkar kunna hålla hemligheter. Här hemma har vi sagt att hemligheter som är bra och gör en glad är sådana som man kan hålla tyst om, men allt annat som känns dålig ska man ventilera.. för det är inga riktiga hemligheter. Hon har inte sagt ett knyst om det till varken mormor eller farmor. Vilken lite going! Detta trots att det pratas bröllop varenda kväll. Hon tycker det är så roligt att titta i bröllopstidningar. Mekka ihop kronor i ståltråd och leka brudnäbb här hemma.
4. Att vi kanske äntligen har hittat en fotograf som kan ta sig an oss trots att i gifter oss den 21 juni.
5. Att jag äntligen kan drömma bröllop utan att drömma mardrömmar. Ett stort steg på vägen!