• Cuddly

Saker jag är glad för

Jag tycker det är så trist att läsa om alla blivande män som inte orkar att engagera sig och är ointresserade. Brudklänningar som inte passar längre och vikthets. Känner ofta själv den där hetsen efter att förlora några kilon till innan bröllopet och får panik när jag tänker på bröllopsklänningen, men har tack och lov en väldigt stöttande fästman som påminner mig varje dag om att jag är vacker som jag är och oavsett vad jag väger eller hur klänningen sitter på så ska jag då verkligen inte göra mig av med ett enda kilo för hans skull... bara om det skulle gör att jag mår bättre och blir gladare av det. Hur som helst, så tänkte jag att det skulle vara roligt med en tråd där vi alla får skriva saker som gör oss glada och tacksamma på denna slingriga väg fram till bröllopsdagen.

Jag börjar.
    1. Jag är väldigt tacksam för att jag har en fästman som engagerar sig i vårat bröllop och visar entusiasm. Ringer och bokar kyrka och lokal och peppar för chansen att få prova en smoking, fast vi förmodligen kommer landa i mörkkostym som val av klädkod.
    2. Jag är glad över att jag faktiskt såg väldigt fin ut i bröllopsklänningarna jag provade senast och joppas att jag kommer hitta min drömklänning snart. Har på känn att det inte är långt borta.
    3. Glad för att vår dotter som är fem verkar kunna hålla hemligheter. Här hemma har vi sagt att hemligheter som är bra och gör en glad är sådana som man kan hålla tyst om, men allt annat som känns dålig ska man ventilera.. för det är inga riktiga hemligheter. Hon har inte sagt ett knyst om det till varken mormor eller farmor. Vilken lite going! Detta trots att det pratas bröllop varenda kväll. Hon tycker det är så roligt att titta i bröllopstidningar. Mekka ihop kronor i ståltråd och leka brudnäbb här hemma.
    4. Att vi kanske äntligen har hittat en fotograf som kan ta sig an oss trots att i gifter oss den 21 juni.
    5. Att jag äntligen kan drömma bröllop utan att drömma mardrömmar. Ett stort steg på vägen!

• Svar på tråden Saker jag är glad för
  • filibustern

har inte börjat planera så mycket än, så har inte så mycket att vara varken glad eller sur över. men kan väl säga att jag är glad att jag ändå beställde de servetter som min fästman ville ha (fast jag tyckte först att dom såg för hemsk ut :P) för dom var skitsnygga när vi fick se dom i verkliga livet!

• Chicita

Jag är en obotlig optimist även om det inte alltid låter så Flört
    Det finns alltid ett ljus i tunneln - och nej det är inte tåget som kommer Tungan ute
    Mitt glas är alltid mer än halvfullt och även om maken kan reta mig till vansinne ibland så är det bara ett liiitet vaninnesutbrott bort från att vara bra igen (långsint? näää inte jag, har jag fått bli arg så är det överstökat Tungan ute)

Jag menar inte nu att du inte skulle ha startat denna tråd. Jag tänkte bara bidra med lite fler "feelgood-trådar". Finns många mer, men jag var lite lat just nu och kollade bara vilka jag hade startat själv Flört 

Läs - skratta - eller delta Glad 
    www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m4213109.html

www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m3988752.html

www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m4259394.html 

• Cuddly

Jag tycker då att den här tråden är bra och blir glad för alla som vill dela med sig av sin ljuspunkter och annat som man kan skratta åt under resans gång. En av höjdpunkterna för mig har bland annat varit att vi lyckades pricka av 21 juni utan att ens försöka... ett riktigt midsommar bröllop är vad det blir. Fortsätt skriva vad ni är glada och tacksamma för. Jag blir bara glad över det. För det är roligt att dela med sig med andra. Även om Chicita lite bakvänt verkar mena att det då finns andra trådar så tycker jag inte att det gör något med en till där vi sprider glädje. Vad tycker ni andra?

• Chicita
    Cuddly skrev 2013-12-02 16:07:05 följande:
    Även om Chicita lite bakvänt verkar mena att det då finns andra trådar så tycker jag inte att det gör något med en till där vi sprider glädje. Vad tycker ni andra?
    Nu tycker jag nog att det är du som är lite bakvänd... Tungan ute
    Jag skrev klart och tydligt att jag absolut inte på något sätt menade att det var fel att du startade den här. Men att det även finns fler.
    Det är alltså inte bara bantning, tycka synd om mig-trådar mm som existerar här. Och ju fler positiva trådar - destå bättre... Eller? 
    Glad

• Larssonmaria86

Jag är glad för att vi har bokat allt "stort" (kyrka, bil, fotograf, lokal) till vårt bröllop den 7 juni :)
    Jag är också glad för att alla i vår omgivning är så glada för vår skull och inte har fått en enda taskig/konstig kommentar om vårt bröllop som det verkar att många andra får här på bröllopstorget!
    Och till sist är jag överlycklig att jag hittade min drömklänning som nu hänger i garderoben och väntar på den stora dagen :D

• JW2014

Jag är glad över vår relation. Vi grälar aldrig och skrattar och har romantik i våra liv varje dag :) Jag är glad över mitt jobb och vår fantastiska gård. Jag är glad över att min blivande make är precis lika engagerad som mig, vi spenderar timmar i bubbelbadet med vars en drink och planerar bröllop *mys*Jag är glad över att vi nog kommer att få precis det bröllop vi vill ha. Och så är jag glad över att ha hittat min drömklänning och att mamma betalade den :D 

Svar på tråden Saker jag är glad för