• Äldre 20 Nov 21:59
    2260 visningar
    7 svar
    7
    2260

    Fråga till er som haft buffèmat på ert bröllop?

    Jag vet att det är många som är emot buffèmat (kall & varm mat) på bröllop. Men för oss är det helt rätt. Flört
    Då vi tycker det är skönt att gästerna kan få välja själva vad de skall äta och hur mycket osv.

    Vi kommer att ha ca 80 st. gäster. Vi kommer troligtvis vara på en restaurang, men inget är spikat än.

    Och min fråga är hur ni planerade då gästerna skulle ta mat? Det blir ju lite rörigt om alla skall ta mat samtidigt.

    Sen undrar jag jur ni gjorde med tal och sång under maten då ni hade buffè.
    Vi SKALL HA sång och tal så det vill vi INTE ta bort! 
    Men frågan är hur man bäst planerar in det i buffèmaten?
    Så ingen riskerar att missa sång och tal då de tar mat. Men inte heller behöver äta kall mat.

    Tack för hjälpen!Glad

     

  • Svar på tråden Fråga till er som haft buffèmat på ert bröllop?
  • Äldre 20 Nov 23:48
    #1

    H-bordet gick först eftersom vi satt där och sedan gick en tunga i taget. Vår toastmaster, min moster, hade koll på det där så de 3 talen som var blev med bra mellanrum. Vi hade ingen sång. Toastmastern såg att ingen var och hämtade mat så då var det bara att slå kniven i glaset. Tycker att många förstorar "problem" som inte ens existerar ;)

  • Äldre 21 Nov 07:20
    #2

    Toastmastern kan även säga till när det är ok att ta en andra omgång (en tunga i taget) och då är det inga problem alls att planera in tal och sång runt det. Med 80 gäster blir det lätt spring oavbrutet annars och om man råkar ha många som vill hålla tal så kan det bli svårt att hitta en lucka då alla sitter. 

  • Äldre 21 Nov 17:07
    #3
    TheD skrev 2013-11-20 23:48:06 följande:
    H-bordet gick först eftersom vi satt där och sedan gick en tunga i taget. Vår toastmaster, min moster, hade koll på det där så de 3 talen som var blev med bra mellanrum. Vi hade ingen sång. Toastmastern såg att ingen var och hämtade mat så då var det bara att slå kniven i glaset. Tycker att många förstorar "problem" som inte ens existerar ;)
    Nu ser jag väl det inte som ett "problem" utan ville bara ha lite förslag på hur man på bästa sätt kan planera så att ingen får kall mat eller missar tal och sång. Glad Men jag förstår hur du manar också.Flört
  • Äldre 21 Nov 17:09
    #4
    ThereseV skrev 2013-11-21 07:20:35 följande:
    Toastmastern kan även säga till när det är ok att ta en andra omgång (en tunga i taget) och då är det inga problem alls att planera in tal och sång runt det. Med 80 gäster blir det lätt spring oavbrutet annars och om man råkar ha många som vill hålla tal så kan det bli svårt att hitta en lucka då alla sitter. 
    Precis så hade jag också ev tänkt att man kunde göra. Men ville höra mig för hur ni andra tänker och har gjort.Flört
  • Äldre 21 Nov 17:11
    #5

    Vi kommer troligtvis inte ha några tungor. Utan vi kommer ha blandat raka och runda bord, tror jag.
    Man kanske kan be 2 bord i taget ta mat? Det kommer sitta 6 st. vid varje bord. 

  • Äldre 21 Nov 17:15
    #6
    2015 skrev 2013-11-21 17:11:48 följande:
    Vi kommer troligtvis inte ha några tungor. Utan vi kommer ha blandat raka och runda bord, tror jag.
    Man kanske kan be 2 bord i taget ta mat? Det kommer sitta 6 st. vid varje bord. 
    Jag kan lägga till att det går att ta buffèn från 2 sidor. Vi kommer att ha mycket att välja på i buffèn om det blir då som vi vill!Drömmer
  • Äldre 21 Nov 22:45
    #7

    Vi har inte gift oss än, men i vår buffé ska allt vara kallt utan potatisgratängen.

Svar på tråden Fråga till er som haft buffèmat på ert bröllop?