• Äldre 20 Nov 14:30
    5210 visningar
    24 svar
    24
    5210

    Bröllop i Örebro 2014

    Hej! Kan ni rekommendera bra bröllopsfotografer i Örebro? Funderat även om videoinspelning av bröllopet... vart kan jag vända mig med detta uppdrag?

  • Svar på tråden Bröllop i Örebro 2014
  • Äldre 22 Nov 09:54
    #11

    Ursäkta stavfelen ovan! UppBOKAD ska det så klart vara haha! @marysteep: 28/6 och festen blir på Katrinelunds gästgiveri :) När gifter ni er? Lokal?

  • Äldre 22 Nov 09:59
    #12

    @ÄppelpajVad kul)) Vi har bokad Nikolaikyrkan den 28/6  men inte valt lokal än... funderat på Svampen...Hm, synd att fotografen är redan upptagen((( 

  • Äldre 22 Nov 11:33
    #13

    @Marysteep: haha, oj vad tokigt att jag rekommenderar en fotograf som jag skälv har bokat upp samma datum :) Om det är nån tröst så var nikolaikyrkan en av kyrkorna jag ringde för att höra vad som var ledigt, men då var det datumet och den tiden vi önskat redan bokad! Så det var kanske din bokning då ;)

  • Äldre 22 Nov 11:43
    #14

    haha, vad roligt))) tänkte du på kl 15:00 då?

  • Äldre 22 Nov 11:50
    #15

    @Marysteep: ja det var det nog! Det fanns iaf bara en tidig förmiddagstid kvar och det var inte aktuellt. Sen blev Almby kyrka det naturliga valet eftersom en vigsel där förkortar resvägen till Katrinelund en del :) En liten och mysig kyrka, så det blev bra ändå. Har ni tänkt er hyra lokal och fixa catering eller en ställe där mat och dryck ingår i ett "paket"?

  • Äldre 22 Nov 11:59
    #16

    @Äppelpaj: vi tänkte hyra festlokal där mat & dryck ingår. Ni då?Sedan måste vi tänka på övernattning för gäster (många kommer från andra städer) ... men just de helgen så är det Örebrocupen i fotboll, då många hotell är fullbokade   Hur löser ni med övernattning?

  • Äldre 22 Nov 13:11
    #17

    @Marysteep: Oj, jag visste inte att det var örebrocupen då! Jobbigt! Vi har inte jättemånga som kommer resandes, kanske 10 st. Svårt att greja med boende redan nu också, inbjudningarna har ju inte ens gått iväg... Innan vi valde Katrinelund var vi och tittade på Lanna Lodge. Jättefina vid golfbanan, där finns boende att boka om man har festen där. Ligger ju en bit utanför stan dock. Katrinelund fixar mat, servering, dukning osv. Jätteskönt! Dock får man vara beredd på att det bli dyrare än lokal + catering, men mindre jobb som sagt. Svampen finns ju också som du sa, Slottet har väl också bröllopsfester? Elite hotel som ordnar det tror jag. Hoppas ni hittar nåt som passar er! :)

  • Äldre 22 Nov 13:38
    #18

    @Äppelpaj: jag ska kolla ang. Lanna Lodge, tack för tips! Om jag får fråga, hur mycket kostar det kr/pers på Katrinelund? Har du valt en brudklänning?

  • Äldre 22 Nov 15:13
    #19

    Hejj tjejer! 
    Davidcetin.se , jätte duktig..kolla in hemsidan och galleriet. Han finns i Örebro =) 
    Jag hjälper er mer gärna med brudbuketter & arrangemang till bord =) 
     

  • Äldre 22 Nov 15:41
    #20

    @Rachel87: tack för rekommendation))) Undrar om du kan hjälpa med kyrkodekoration? Har du några prisförslag?

  • Äldre 22 Nov 15:50
    #21

    Det var så lite =) ja absolut.. maila mig på Rahel_a87@hotmail.com så hjäper jag dig o bollar idéer. 

  • Äldre 22 Nov 16:17
    #22

    @Marysteep: det kostar 700-1000 kr per person beroende på hur man väljer. Minns inte prisförslaget från Lanna exakt, men det låg nånstans där kring 700-800 kr per person (men är väldigt osäker på om jag minns rätt). Jag ska faktiskt ha min mammas brudklänning som jag har fått omsydd så den passar mig! Inte det vanligaste kanske, men jag gillar verkligen klänningen och det känns roligt att få använda den :) har dock slöja och skor kvar. Har du valt? Har du bokat hår och smink eller hur tänker du kring det? Jag har inte bokat än, har lite svårt att bestämma mig :)

  • Äldre 23 Nov 15:22
    #23

    @Äppelpaj: det är lite svårt att bestämma mig ang.klänningen, gillar olika modeller... en av dem är den på bilden. Jag har inte tänkt mycket kring smink & hår än... 


  • Äldre 24 Nov 20:34
    #24

    @Marysteep: jättefin modell! Jag gillar lite enklare stil precis som den där, elegant och snygg utan att bli "för mycket". Min klänning är av "enkel" modell, men tänkte köpa en fin slöja ( kanske med spetskant), färgade skor och matchande brudbukett för att liva upp det hela lite :)

Svar på tråden Bröllop i Örebro 2014