• 2015

    Var kan man köpa inbjudningskort?

    Har lite dålig koll på var man kan köpa inbjudningskort för bröllop.
    Kan någon här rekomendera något ställe? Jag hittade inga fina kort från Vistaprint där vi brukar beställa i vanliga fall. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-15 22:14
    Jag är även intresserad av att få tag i
    "save date/ spara datumet" kort.

  • Svar på tråden Var kan man köpa inbjudningskort?
  • trolldocka

    jag köpte mina från lightinthebox för ett par månader sedan och blev supernöjd, bra papperskvalite, inga fel i detaljerna som man uppger ( xx ska gifta sig med xx det här datume) och snabb leverans!

    kommer ha en tvåspråkig fest så jag var orolig att min beställning skulle bli fel då jag bad om två uppsättningar av samma inbjudan, en med engelska och en med svenska men allt blev rätt och det tog bara ett par veckor från beställning till brevlåda
    och då bor jag ändå mitt ute i den australiensiska vischan: det tar vanligtvis minst 3 dagar för ett brev att tag sig från närmaste storstaden ut till oss, jag skojar inte.... så ett par veckor för att trycka korten och skicka dem från kina = förbaskat bra!

    www.lightinthebox.com/c/wedding-invitations_4992

  • sandri87

    Jag kommer beställa mina från optimalprint. Det är en svensk sida som skickar inbjudningar på bara några dagar.

  • iQbee

    jaghar beställt mina från ebay... mkt billigare och väldigt utbrett sortiment =)

  • 2015

    Får man tullavgift om man köper från ebay och light in the box? Och hur mycket är tullen på?
    Vill ej riskera för mycket tull liksom. 

  • AralkNomis

    Hej! Om det du köper har ett värde över 1300 kr (inräknat varans värde och frakt etc) behöver du betala tull om du beställer varorna från ett land utanför EU (t.ex. från Light in the box). Du måste även alltid betala moms (normalt 25 %). Jag har skrivit lite om detta i en annan tråd och länkat till Tullverkets sida där det finns räkneexempel: www.brollopstorget.se/Forum-16-74/m4344884.html

  • 2015
    AralkNomis skrev 2013-11-16 23:40:46 följande:
    Hej! Om det du köper har ett värde över 1300 kr (inräknat varans värde och frakt etc) behöver du betala tull om du beställer varorna från ett land utanför EU (t.ex. från Light in the box). Du måste även alltid betala moms (normalt 25 %). Jag har skrivit lite om detta i en annan tråd och länkat till Tullverkets sida där det finns räkneexempel: www.brollopstorget.se/Forum-16-74/m4344884.ht...
    Tack så mycket för hjälpen! Glad
  • iQbee

    Från Kina, Asien har jag alrig behövt betala tull men frånUSA så beställde jag en korsett som gick på 600kroch fick betala 127 kr i tull samt 100 krpostens avgift förespedition..

Svar på tråden Var kan man köpa inbjudningskort?