• Sanna9­97
    Äldre 11 Nov 16:26
    2754 visningar
    1 svar
    1
    2754

    Snabbt och oplanerat Bröllop..

    Detta ska vara bland den bästa dagen i mitt liv men det känns som bara kaos! Jag är gravid i v. 21 och det har stött på komplikationer som innebär att jag / eller/ och bebisen dör. Läkaren vi kom med förslag att underlätta hela den juridiska delen att vi skulle gifta oss. Efter många om å men och funderingar hit och dit så bestämde vi oss för 2 dagar sedan att vi gör det, vi gifter oss! Vi kommer nu att gifta oss fredag den 29 November ( om 3 veckor). Vi har pratat tidigare om bröllop men att vi skulle ta det om 1-5 år då vi har bättre ekonomi så jag skulle få mitt dröm bröllop. Nu ser vårat bröllop ut så här: Ska ha på mig en vit klänning som jag hade sen innan ( enkel vit sommar klänning ) Går in på buketten dagen innan och köper en liten bukett för ca 500 kr Bara en enkel hår uppsättning för max 1500 ( som min mamma ger mig i bröllops present ) Vi gifter oss borgerligt i stadshusets vigsel rum. Äter på restaurang efteråt ( alla gäster får dock betala sin mat själv för vi har inte råd ) Vi kommer ha 10 gäster max ( närmaste familjen/släkten ) INTE riktigt mitt dröm bröllop. .. Men vi ha sagt att går allt bra och både jag och bebis klara oss så kommer vi att ha ett större lyxigare bröllop. Känner mig allt annat än lycklig just nu. ..dels för våran situation och det här bröllopet. Självklart vill jag gifta mig med sambon för han är den jag vill leva mitt liv med men hela situationen känns åde och. Behövde bara få skriva av mig...

  • Svar på tråden Snabbt och oplanerat Bröllop..
  • Äldre 16 Nov 21:22
    #1

    jag förstår dina känslor

    men jag vill ändå råda dig att göra det bästa du kan av ditt bröllop.  Du gifter dig där och då - inte senare.

    Hitta små saker du ändå kan känna dig nöjd med . När du väl är gift är det försent att börja ångra sig.

    Gör inte första bästa grej av det hela utan ta den tid som ändå finns att småputsa på detaljer du ändå kan förändra och förbättra.

    Även om ni gifter er av särskilda skäl finns det ändå ingen orsak till att skynda igenom vigseln och få dagen undanstökad.  

    Gör det du kan för att få DEN speciella dagen.  Hitta det du kan för att glädjas för några timmar . 

Svar på tråden Snabbt och oplanerat Bröllop..