• Sara och Robin

    Håruppsättning & make-up i centrala Göteborg

    Hej!


    Jag och min sambo ska gifta oss nästa år och just nu är jag på jakt efter den perfekta salongen att göra hår och make på. Enda kravet är att det ligger centralt i Göteborg och inte är galet dyrt.


    Är relativt nyinflyttad till Göteborg så skulle verkligen uppskatta lite tips på salonger och gärna namn på frisyrer/make-upartister.


     


    Stort tack! :)


    Hälsn Sara

  • Svar på tråden Håruppsättning & make-up i centrala Göteborg
  • Boeloel
    Hej 
    Jag ska ocksa gifta mig i Goteborg nasta ar och jag letar ocksa efter nagon som kan gora min haruppsattning.
    Funderar pa att ga till Toni and Guy da dom har gjort liknande saker innan men dom tar ocksa ganska mycket for det om jag minns ratt.  
  • Betty84

    Jag har också letat som en galning, dock bara efter uppsättning för en av mina tärnor ska sminka mig. 
    Frisörcenter på Kyrkogatan (vid Domkyrkan) tar 1299. Det är det billigaste jag hittat i alla fall, lutar mot att jag kommer boka uppsättning hos dem.
    Det är sjukt dyrt överallt, jag bor i närheten av Frölunda torg och när jag frågade där (på två olika salonger) så var det billigaste på 2050 och den dyraste på 2500!
    Det är då fan inte billigt att gifta sig :( 

  • Boeloel
    Betty84 skrev 2013-11-09 14:02:48 följande:
    Jag har också letat som en galning, dock bara efter uppsättning för en av mina tärnor ska sminka mig. 
    Frisörcenter på Kyrkogatan (vid Domkyrkan) tar 1299. Det är det billigaste jag hittat i alla fall, lutar mot att jag kommer boka uppsättning hos dem.
    Det är sjukt dyrt överallt, jag bor i närheten av Frölunda torg och när jag frågade där (på två olika salonger) så var det billigaste på 2050 och den dyraste på 2500!
    Det är då fan inte billigt att gifta sig :( 
    Nej det ar det verkligen inte. Hur ar frisorcenter? Jag har hort blandade recensioner om det stallet. Har du haft en test annu eller bara hort om priset? 
  • Betty84

    Jag har faktiskt ingen aning, har bara googlat och fått fram priset på deras sida. 
    Vad har du hört/läst om dem?
    Ska försöka göra ett besök där nästa vecka och prata med dem personligen 

  • anniefem
    Boeloel skrev 2013-11-09 13:45:04 följande:
    Hej 
    Jag ska ocksa gifta mig i Goteborg nasta ar och jag letar ocksa efter nagon som kan gora min haruppsattning.
    Funderar pa att ga till Toni and Guy da dom har gjort liknande saker innan men dom tar ocksa ganska mycket for det om jag minns ratt.  
    Toni&Guy''s Göteborgssalong gick i konkurs för ett bra tag sen så de finns inte kvar tyvärr.. Synd för det var en grymt bra salong!
  • Skogsblomma

    Hej!

    Jag vill tipsa om Lisa Kruger på Studio Aveny! Hon är jätteduktig!
    Behöver ni florist så tycker jag att ni skall kontakta Linnéa Bergqvist, www.thewildrose.se hon kan skapa precis vad som helst!

    Hoppas ni hittar det ni söker!

  • Boeloel
    anniefem skrev 2013-11-10 17:47:20 följande:
    Toni&Guy''s Göteborgssalong gick i konkurs för ett bra tag sen så de finns inte kvar tyvärr.. Synd för det var en grymt bra salong!
    Ar det sant?? Ja dar ser man, jag har inte bott i Gbg i fem ar sa en hel del hander som jag inte hinner med. 
    Aj da, da far jag tanka om :)
     
  • Boeloel
    Betty84 skrev 2013-11-09 15:45:45 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning, har bara googlat och fått fram priset på deras sida. 
    Vad har du hört/läst om dem?
    Ska försöka göra ett besök där nästa vecka och prata med dem personligen 
    Har du kollat med dom? :)
Svar på tråden Håruppsättning & make-up i centrala Göteborg