• safarismekmånad

Boka kyrka

Jag undrar om någon vet hur långt innan man kan boka en kyrka för vigsel? Bor i en storstad. Har ringt till kyrkan och frågat en gång,men fick bara till svar att de hade tider nu till våren. Vi har tänkt gifta oss någon gång i september -14..

• Svar på tråden Boka kyrka
  • izredam

Ring och fråga nu du, en del kyrkor bokar inte förrän jättesent och endel verkar kunna boka nästan hur långt fram i tiden som helst..

• Helenis

Jag ringde i juli och för vårt bröllop i april. Då sa de att det var för tidigt, att de inte skulle göra nya kalendern förrän i slutet av september och bad mig återkomma då. Jag var väldigt angelägen så de tog våra uppgifter och sedan försökte jag få tag i dem i början av oktober både via telefon och mail utan framgång och någon vecka senare ringde de för att bekräfta vår bokning. Så det skadar ju aldrig att vara ute i god tid, nu fick vi det datumet bi ville eftersom vi anmält intresse innan de gjort upp andra planer i kalendern.

• Slilja

Det är nog olika från kyrka till kyrka, finns kyrkor där du kan boka över ett år innan. Vi bokade i sept för bröllop nästa aug så ring o kolla igen!

• Förälskade

Vi bokade vår kyrka i augusti och vi gifter oss 20 september nästa år. Men det är en väldigt populär kyrka så då får man vara ute i god tid.

• safarismekmånad

Tack för bra svar. Har kommit fram till att vi ska prel. boka festlokal först och sen ringa till kyrkan igen. Förhoppningsvis kan vi boka den då. Skulle kännas skönt att ha det spikat innan jul.

Svar på tråden Boka kyrka