• Anonym (lustl­ös)
    Äldre 3 Nov 21:01
    1797 visningar
    3 svar
    3
    1797

    tappat lusten, hur får jag tillbaka den?

    Hej! Jag har plötsligt tappat all sexlust. Hur får jag tillbaka den? Har ett fantastiskt förhållande med en underbar person som är himmelsk i sängen, så det borde inte bli så här. Är inte ovanligt stressad eller nåt sånt heller. Pga arbete på annan ort ses vi sen några månader bara på helgerna, och min lust har dalat lite sen dess.från att ha varit kåt typ jämt till att bara vara det när vi ses. Och nu inte alls. Försökte ha sex ändå, tänkte att det kanske skulle bli bra när mån väl kom igång, men jag blev aldrig våt och jag njöt inte av akten. Samma resultat gång två. Något tips?

  • Svar på tråden tappat lusten, hur får jag tillbaka den?
  • Anonym (Mys)
    Äldre 3 Nov 21:30
    #1

    Jag har upplevt samma sak tidigare. Min lust har gått i perioder, ibland har vi inte haft sex alls, ibland har vi varit som kaniner. Det är något jag lärt mig acceptera, att det inte alltid är "som det borde vara". Att man inte ses särskilt ofta påverkar också.

    Det går inte säga vad du ska göra för att det ska bli samma sak igen eftersom lust är så olika för alla. Men det viktigaste för mig var att vi passade på att vara nära och ha tid för varandra när vi ses. Att tvinga sig själv att ha sex gör inget bättre, utan prata med din respektive och berätta hur du känner.

    Fysiska förhållanden på distans är i sig själv problematiska, men jag vet att det kan fungera. Det har det gjort för mig Vi bodde på olika orter i ett halvår, då sågs vi varannan eller var tredje helg eftersom det handlade om väldigt stora avstånd. När man inte setts på länge är det nästan tillräckligt att bara få vara nära och mysa, att tvinga fram något mer gör det inte lustfyllt. 

    Nu bor vi tillsammans igen sedan två år, jag gav upp och flyttade till orten min fästman jobbade på. Allt är precis som tidigare nu, om inte ännu bättre. Vi lärde oss prata med varandra på ett annat sätt när vi inte träffades varje dag, även om sex. Jag är en fysisk person som helst skulle vara nära hela tiden. Att inte få kramas och mysa men känna att jag måste ha sex för att göra honom nöjd, det är fel för oss båda. Då njuter ingen av oss.

  • Anonym
    Äldre 3 Nov 21:38
    #2

    Kan det vara så att du spänner dig för mycket, för att du omedvetet känner att det "ska" ske när ni väl ses? Vi kan spela oss själva psykologiska spratt ibland, och det du beskriver är något som händer de flesta någon gång. Jag tycker att det föregående talare skriver låter väldigt bra. Ta det lugnt, prata med varandra om hur du/han känner och försök njuta på den nivå du själv vill och orkar. Lusten kommer att komma tillbaka förr eller senare. Kram!

  • Anonym (Måste­)
    Äldre 7 Nov 10:25
    #3

    Min sambo jobbade mycket utomlands förut och var sällan hemma. Jag kunde vara kåt och längta efter honom när han var borta, men när han väl var hemma ville jag inte. Jag blev istället förbannad på honom för att han var sugen - tyckte att han bara brydde sig om min kropp och inte min person, ställde upp på husfridsknull och fick ont, vilket ledde till att jag spände mig och fick ont även nästa gång. Det blev en ond cirkel.

    För mig fungerar det aldrig om jag känner pressen att "jag måste". Oftast räcker det bara att jag får säga att jag inte vill, att jag känner mig tvingad och att han slutar. Då kan jag börja känna mig sugen och så blir det bra. Kanske inte helt snällt mot honom, men för min del handlar det om att komma undan den psykiska pressen av "jag måste" och "jag borde".

    Vårt sexliv fungerar så mycket bättre sen han fick ett nytt jobb på hemmaplan, men liksom någon ovan sa, det går i perioder. Det är något man helt enkelt får acceptera.

Svar på tråden tappat lusten, hur får jag tillbaka den?