• angeli­ca aspegr­en
    Äldre 3 Nov 11:40
    27430 visningar
    7 svar
    7
    27430

    Vad kostar det att hyra respektive köpa en frack?

    Hej alla glada!

    Jag undrar vad det kostar att hyra respektive köpa en frack med alla tillbehör.

     Tanken är att min M2B ska ha frack samt att vår näbb (hans son på 8år) också ska ha frack.

    Jag försöker räkna på vår budget men jag har problem med just denna posten.

    Tacksam för hjälp! :D 

  • Svar på tråden Vad kostar det att hyra respektive köpa en frack?
  • amerik­a
    Äldre 3 Nov 12:05
    #1

    Det bästa är att du kontaktar någon butik för festkläder i närheten av där du bor, de brukar även hyra ut. Så får du exakta priser från just det ställe du skulle behöva anlita.


    24 maj 2014
  • Äldre 3 Nov 14:54
    #2

    Priset för det är olika. Tror vi betalade 1500:- per frack vi hyrde. En till maken och en till marsalken. Eller så var det billigare, kommer inte ihåg.

  • Äldre 3 Nov 15:26
    #3

    Där vi har både hyrt och sedan köpt kostade hyran 900kr för 5 år sedan, men då var man dessutom tvungen att köpa tillbehören, de kostade 1200 sammanlagt för de enklaste av allt. När vi gifte oss köpte min man frack (byxor och frack-kavajen) plus nya manchettknappar, bröstknappar och lackskor, jag tror han betaldade runt 6000 för det. Så det är klart billigare att hyra, men tänk på att tillbehören sällan (aldrig?) är inräknade när butiker annonserar billiga frackar. Om man kan hyra frackskjorta vet jag inte, men man kanske inte behöver nya lackskor och nya bröstknappar, så lite billigare än vad min man betalade kan man nog komma undan med. 

    Lycka till! 

  • Äldre 3 Nov 16:17
    #4

    När man hyr ska allt ingå, inkl skor.

  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 4 Nov 08:18
    #5

    ca 2000kr att köpa skräddarsytt ifrån www.suitopia.se

  • angeli­ca aspegr­en
    Äldre 4 Nov 15:21
    #6

    Tusen tack för bra svar =D

  • Äldre 26 Jul 10:05
    #7

    www.frackbutiken.se kan du köpa en frack för 1399 kr och vill du ha hela kittet så går det på 1999 kr. Oftast billigare än att hyra en frack. Särskilt eftersom du kan sälja den igen sen, om ni inte ska på fler bröllop dvs...

Svar på tråden Vad kostar det att hyra respektive köpa en frack?