• annieskilstuna

Lokaler i Eskilstuna

Hej!

Vi ska gifta oss i Eskilstuna i Juni och letar festlokal. Usch vad svårt det är! Är det någon som har något bra tips? Vi ville gärna ha festen i Solvik men det ser ut som det inte kommer att fungera. Vi vill ha en billig lokal med mysigt läge, ej centralt utan hellre naturskönt. Där man får ta med egen mat och dryck och gärna gärna gärna som har boendealternativ nära inpå! Men det sista är inget krav.

Solvik - Troligtvis fullbokat på våra alternativa datum
    Mälarvik - Verkar man inte få boka förrän 6 månader i förväg. Är det någon som har varit där? Är det fint?
    Husby-Rekarne - Får man nog bara hyra om man gifter sig i kyrkan där tror jag
    Odd Fellows - Centralt
    Gipperts - Vi gillar varken lokalen eller läget

Är det någon som har något bra förslag?

• Svar på tråden Lokaler i Eskilstuna
  • xMariax

Eskilstuna har ju en del bygdegårdar också.. Vad har ni för budget och hur långt från Eskilstuna centrum får det ligga?
    Innan vi bestämde oss för att gifta oss i min blivandes hemstad istället så kollade vi runt lite i Eskilstuna och vi hittade en riktigt fin bygdegård ute vid julita.. Tyvärr så hittar jag ingenting om den nu. Den kostade iaf runt 8000:- att hyra. 

24 Maj 2014
  • annieskilstuna

Jag har jättedålig koll på Bygdegårdar, de har jag inte äns tänkt på, tack! Julita är för klångt bort men i de närliggande byarna finns det väl en del kan jag tänka. vi har tänkt en lokalbudget för som mest 3000:-, jag hoppas det går i alla fall, vi kan ordna porslin och allt sånt själva så vi borde kunna ha en enkel lokal.
    I vilken stad gifte ni er istället xMariax?

• xMariax

Vi planerar bröllopet i Norrtälje istället. Och ja det finns en hel del bygdegårdar i Eskilstuna.

24 Maj 2014
  • virrefo

Vi kommer ha r fest i skjulsta 2400 kr för fredag till söndag. Sen finns ju barvagården, kan ävem boka församlingeshemmet i stenkvista kyrka

• Ellisono
    annieskilstuna skrev 2013-10-29 22:50:07 följande:

Hej!

Vi ska gifta oss i Eskilstuna i Juni och letar festlokal. Usch vad svårt det är! Är det någon som har något bra tips? Vi ville gärna ha festen i Solvik men det ser ut som det inte kommer att fungera. Vi vill ha en billig lokal med mysigt läge, ej centralt utan hellre naturskönt. Där man får ta med egen mat och dryck och gärna gärna gärna som har boendealternativ nära inpå! Men det sista är inget krav.

Solvik - Troligtvis fullbokat på våra alternativa datum
    Mälarvik - Verkar man inte få boka förrän 6 månader i förväg. Är det någon som har varit där? Är det fint?
    Husby-Rekarne - Får man nog bara hyra om man gifter sig i kyrkan där tror jag
    Odd Fellows - Centralt
    Gipperts - Vi gillar varken lokalen eller läget

Är det någon som har något bra förslag?

Vart ligger Gippers? Har sett att det är många som skriver om det, men jag har inte förstått vart det ligger. 
Svar på tråden Lokaler i Eskilstuna