• Trattkantarellen

Erfarenheter av Träfotere, Karlstad?

Hej alla!

Vi kikar lite på lokal för bröllop i Karlstadstrakten, och många verkar rekommendera Träfotere, dock är den nyaste tråden jag hittar här på BT från 2007, så tänkte jag gör en ny.
    Ni som har haft ert bröllop på Träfotere, hur la ni upp det, hyrde ni ena lokalen eller bägge?
    Var ni nöjda? Hur gjorde ni med maten, catering? Hade ni någon serveringspersonal?
    Om det är någon som planerar sitt bröllop där är ni såklart också välkomna med åsikter =) 

• Svar på tråden Erfarenheter av Träfotere, Karlstad?
  • stocke

Hej! Vi har bokat träfotere i juli. Även jag har försökt hitta personer som nyligen haft sina bröllopsfest där men inte funnit några. Dock så sa hon som visade mig lokalerna att dom har många bröllop. Jag känner mig säker på att lokalen kommer funka utmärkt för oss. I logen får man vara 100 personer, vi kommer vara 50. Läste någonstans att det blir trångt med 100 sittande, men minns inte vart det var. Maten tar vi catering från Ica Välsviken. Kallskuren Värmlandsbuffé med potatisgratäng och grönsallad. Vi kommer även ha 1 person från dom slm ansvarar för brudskålen och att ställa fram maten och ta med sig disken.

• Trattkantarellen
    stocke skrev 2014-01-08 13:53:45 följande:
    Hej! Vi har bokat träfotere i juli. Även jag har försökt hitta personer som nyligen haft sina bröllopsfest där men inte funnit några. Dock så sa hon som visade mig lokalerna att dom har många bröllop. Jag känner mig säker på att lokalen kommer funka utmärkt för oss. I logen får man vara 100 personer, vi kommer vara 50. Läste någonstans att det blir trångt med 100 sittande, men minns inte vart det var. Maten tar vi catering från Ica Välsviken. Kallskuren Värmlandsbuffé med potatisgratäng och grönsallad. Vi kommer även ha 1 person från dom slm ansvarar för brudskålen och att ställa fram maten och ta med sig disken.
    Trevligt med en till som kikat på den lokalen iaf!
    Vi funderar nu på antingen den el Forshaga hembyggdsgård.
    Vi ska gifta oss i Maj 2015, så vi tänkte åka ut till lokalerna nu i maj 2014 och kika lite =)
Svar på tråden Erfarenheter av Träfotere, Karlstad?