Ringarna matchar inte
Min m2b köpte en jättefin förlovningsring till mig, som jag verkligen gillar. Vi har även köpt vigselringar, även de är jättefina. Saken är den att de passar inte ihop alls. Varför det blev så vet jag faktiskt inte, jag visste ju vilken förlovningsring jag hade och ja.. det blev fel iaf.
Min förlovningsring är i vitt och gult guld, med två diamanter. Den är dessutom lite "vågig". Vigselringen är i rött guld, och "rak". Färgerna skulle kanske inte vara ett problem, men designen är ju helt olika. Jag frågade vad det skulle kosta att göra vigselringen lite "vågig", och det skulle kosta typ 2000 kr. Det är kanske ingen jättesumma, men då skulle ju min mans ring fortfarande vara rak (han har ju bara en ring, vigselringen).
För min del skulle vi bara kunna köpa en annan förlovningsring, som matchar bättre, och så skulle jag ha den "ursprungliga" ringen som en fin present. Dessutom med tillhörande örhängen. ;) Men min m2b tog väldigt illa vid sig när jag föreslog det, han menar att han har ju valt ut den här nu och jag har dessutom haft den ett par månader. Det skulle kanske blir konstigt att plötsligt byta?
Spontant känner jag att jag älskar min m2b mer än jag älskar ringar, så egentligen spelar det ingen roll att de inte riktigt matchar, så länge han är glad. Men jag ska ju ha dem tillsammans resten av livet, det kommer kanske se lite märkligt ut?