• Skruttis

Hjälp!

Hej!  Det verkar som jag inte tål min  vigselring, det är en vitgudsring i diamanter som jag bara älskar och undrar om någon har tips vad man kan göra eller om det bara är att ge upp ringen? det börjar små klia på fingret. ännu har jag inte fått utslag, tar av mej ringen ofta pga att vill inte riskera att få utslag. är det någon som har tex lagt gult guld på insidan av sin ring. funkar det? eller har ni annat tips att ge mej??

• Svar på tråden Hjälp!
  • Nyfiken gul , nu fru

kan det vara så att du kanske blir fuktig under ringen pga att du handskas med vatten och det blir fukt kvar under ringen som börjar klia o irritera. Svett kan också irritera o skapa klåda.

Ta alltid av dig ringarna när du tex diskar, duschar eller faktiskt sover.  Även vid aktiviteter som gör dig svettig kan vara bra att tänka på att ta av dig ringarna. Träning tex eller när du solar. 

Var alltid torr om händerna när du tar på dig ringarna.

En ring som sitter rätt på fingret ska också kunna ha lite utrymme för att kunna luftas. Den ska helt enkelt kunna glida lite nån milimeter hit o dit på fingret för att just undvika att fukt hamnar under ringen o kapslas in.  Ringen ska kunna glida runt så fukt torkar o du slipper klåda.
    Sitter ringen för tajt uppstår irritation på huden o det kliar. 

Svar på tråden Hjälp!