• Ninjara

Text i ringarna

Vi funderar på vad vi vill ha för text i ringarna. I en av ringarna ska vi ha namnen men i den andra vad ska man gravera i den?
    J:s ring är riktigt bred så i den kan man skriva en roman om man vill men i mina som är smalare kan man inte ha så mycket text.
    Har ni något förslag? 

• Svar på tråden Text i ringarna
  • izredam

Jag har m2bs namn och förlovningsår i förlovningsringen (Vi hade inget bestämt datum när vi beställde ringarna, han ville inte att jag skulle veta när det skulle bli av). Funderar på att sätta vigseldatumet i den och sen gravera in "together now we multiply" i vigselringen, men jag är rädd att det blir får långt. Ska fråga när vi lämnar in ringarna för gravering om ett par veckor :) Annars står det helt still, så jag hoppas verkligen att det går.

• Chicita

I min vigselring (rättare sagt  utsidan av ringen) så står det Amor Vincit Omnia (Kärleken övervinner allt) med en vit diamant mellan dom två första orden och en grön diamant mellan dom två sista orden.
    Maken valde att bara lägga till vigseldatumet på sin förlovningring Glad 
    På dom hade vi bara datumen och våra namn. Min ring har hans namn först, hans ring har mitt namn först. 

• 20140222
    Chicita skrev 2013-09-29 21:18:42 följande:
    I min vigselring (rättare sagt på utsidan av ringen) så står det Amor Vincit Omnia (Kärleken övervinner allt) med en vit diamant mellan dom två första orden och en grön diamant mellan dom två sista orden.
    Maken valde att bara lägga till vigseldatumet på sin förlovningring Glad 
    På dom hade vi bara datumen och våra namn. Min ring har hans namn först, hans ring har mitt namn först. 
    Så fint det låter. Kan du inte visa bild?,lite nyfikenTungan ute
  • HelenaFredrik

Vi beställde våra irngar igår (alla 3 alltså eftersom det tog typ 8 mån för mig att hitta förlovningsringen).

I min förlovningsring kommer det stå: P.S I love U 12/12-12 12:12
    Lite cheesy kanske men filmen betyder så oerhört myckt för mig, det är så jag känner och det är min ring Flört

I min vigeslring kommer hans det stå Fredrik 26/10-13

I han sring kommer det stå mitt smeknamn Nena - Forever more - 26/10-13

• Chicita
    20140222 skrev 2013-09-29 23:47:31 följande:
    Så fint det låter. Kan du inte visa bild?,lite nyfikenTungan ute
    Ignorera att mina fingrar ser jättesvullna ut på bild 2, vi försökte få till så att makens ring syntes mellan mina fingrar, så mina fingrar är böjda åt lite fel håll och klämda. Tur att man är överrörlig säger jag bara Tungan ute

• ThereseV

Vi har våra initialer med en liten, liten diamant mellan(diamanter symboliserar ju lite olika saker beroende på vem man frågar, men ofta typ något som är för evigt eller renhet och det tyckte vi passade)i vigselringen, plus datumet. 

• Plättis
    Chicita skrev 2013-09-30 10:12:33 följande:
    Ignorera att mina fingrar ser jättesvullna ut på bild 2, vi försökte få till så att makens ring syntes mellan mina fingrar, så mina fingrar är böjda åt lite fel håll och klämda. Tur att man är överrörlig säger jag bara Tungan ute

Åh, Sagan om Ringen-känslan är ju makalös! Nerdgasm Förvånad
  • Chicita
    Plättis skrev 2013-09-30 16:08:41 följande:
    Åh, Sagan om Ringen-känslan är ju makalös! Nerdgasm Förvånad
    Ja det är Tengwar Skrattande
    Korrekt översatt dessutom

Vi har valt ut ringarna noga för att få dom att likna "The one ring" så mycket som möjligt i skenan också.

Det passade oss perfekt när första dejten var på LOTR 1 Skrattande 
  • Plättis
    Chicita skrev 2013-09-30 16:13:43 följande:
    Ja det är Tengwar Skrattande
    Korrekt översatt dessutom

Vi har valt ut ringarna noga för att få dom att likna "The one ring" så mycket som möjligt i skenan också.
    Det passade oss perfekt när första dejten var på LOTR 1 Skrattande 
    De är helt makalöst fina, jag får nästan gåshud!
    Vår första dejt var på en metalspelning Skrattande Jag hade gärna tagit upp det i bröllopet som tema, men dödsmetall funkar inte så bra i alla kretsar, har vi insett. 
  • Chicita
    Plättis skrev 2013-09-30 16:19:06 följande:
    De är helt makalöst fina, jag får nästan gåshud!
    Vår första dejt var på en metalspelning Skrattande Jag hade gärna tagit upp det i bröllopet som tema, men dödsmetall funkar inte så bra i alla kretsar, har vi insett. 
    Tack Solig

Haha, jamen lite kan du väl plocka in?
    Svarta underlägg till tallrikarna eller svarta smala löpare på bordet, Mycket ljus i varierande sorter (alltså blanda blockljus på silverbrickor/fat och höga smala ljus i kandelabrar eller höga ljusstakar). 
    Ett par coola svarta lackskor istället för dom traditionella vita brudskorna.

Ni behöver ju liksom inte gå hela vägen... 
    Men bröllopet ska ju spegla er, och om ni inte är rosa, klassiska och pluttenuttiga så kör på sånt som ni känner att ni trivs med och strunta i vad andra tycker.
    Eller tja strunta och strunta... Alltså man behöver ju inte bygga ett altare och lägga en döskalle från haloweendekorationerna där liksom Flört Men du förstår nog vad jag menar Glad

Svar på tråden Text i ringarna