• Maja37
    Äldre 10 Sep 12:46
    4792 visningar
    6 svar
    6
    4792

    FotoApp för gäster och brudpar!

    Hej,

    Jag befann mig på ett bröllop förra helgen där brudparet gav alla gäster ett inlogg till deras privata fotoalbum direkt i mobilen!

    Detta gjorde att alla gäster kunde fota bröllopet från sin synvinkel och bilderna laddades direkt upp i brudparets album. Det hindrade att brudparets bröllop kom upp offentligt sociala medier där alla kan se deras bilder.

    Så roligt och superenkelt! Vill tipsa alla som känner att deras bröllop kanske inte ska hamna på instagram, facebook etc. om detta.

    Bröllogram heter appen och är gratis för alla gäster, brudparet köper tjänsten och gör ett eget inlogg som alla gäster sen kan gå in på.

    http://www.brollogram.se

    Ett tips från mig, 

    Kram Maja

     

  • Svar på tråden FotoApp för gäster och brudpar!
  • Tessa
    Äldre 10 Sep 12:53
    #1

    En smart och rolig tjänst!

    Enda nackdelen är att den endast är tillgänglig för iPhone. Så de gäster som använder Android eller WindowsPhone kommer inte kunna använda sig av appen och på så vis riskerar man ändå att få sina bilder utlagda på diverse sociala medier.


    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • Äldre 12 Sep 11:42
    #2

    På vårt bröllop använde vi Photago.com som har fördelen att man kan samla foto både från android, iphone och från "vanliga" kameror via webisdan där gästerna kan ladda upp och ner foto. Ett roligt och uppskattat inslag var även att vi visade fotona som laddades upp på en tv-skärm under festen.

  • Äldre 23 Sep 10:24
    #3

    Den appen får man av oss när man bokar oss som fotografer. Den är mycket omtyckt och vi är de enda i Sverige som erbjuder de konstnadsfritt till våra kunder. I höst kommer de till Android och vi ska testa detta med då. Mycket uppskattat är det och väl använt av alla gäster:)

  • Äldre 4 Jan 23:28
    #4

    Bröllogram är en fantastisk app som jag hade tänkt använda mig av men den finns tyvärr inte för Android ännu. Mailade med dem i höstas och fick veta att det var på gång och skulle komma i slutet av året så den skulle vara klar till vår stora dag. Inget har kommit ännu och jag får inte tag i dem varken via mail eller facebook. Gahh!! Vill verkligen ha en bra app där alla gäster kan lägga upp sina bilder, den ska vara enkel och inte massa reklam och sånt. Någon som har några tips?

  • Äldre 7 Jan 16:45
    #5

    Har du provat Photago? Den finns både till Android och Iphone och har gästerna windows telefoner eller något annat konstigt kan de använda tjänsten via webläsaren. 

  • Äldre 16 Jan 19:38
    #6

    Tack jennyckbengtsson Har testat den nu men tyckte det var lite väl mycket funktioner på den, hade velat ha något ännu enklare. Bröllogram var verkligen klockren, synd bara att de inte verkar underhålla den och komma med nya versionen för Android.

Svar på tråden FotoApp för gäster och brudpar!