• Äldre 6 Sep 20:18
    4035 visningar
    5 svar
    5
    4035

    Bröllopsresa bokad till Sopot, Polen! Har ni varit där?

    Igår bokade vi resan, vi ska åka till Sopot i Polen och bo ett spahotel som heter Mera Spa Hotel. Har någon varit där? 
    http://meraspahotel.pl/

    Vi gifter oss 28 september och åker 30 september. 

    Vi kommer även på en längre resa när vi sparat lite mer pengar, vi pratar om New York en vecka och sen bila ner till Miami och stanna där en vecka.  

  • Svar på tråden Bröllopsresa bokad till Sopot, Polen! Har ni varit där?
  • Äldre 18 Sep 23:54
    #1

    puff puff

  • kouki
    Äldre 19 Sep 08:41
    #2

    Jag var där för några år sedan. Polen är faktiskt väldigt härligt! :) 
     Dock har jag inte bott på det hotellet :)

  • LillaL­ina
    Äldre 22 Sep 01:07
    #3

    Jag var där i våras och då bodde vi på just Mera Spa hotell. Hotellet är ett fint och mycket fräscht hotell! Mycket bra val! Där är en takterass med pool och fin utsikt som man lätt missar, så glöm inte att åka längst upp om vädret är bra! Maten i resturangen på plan 2 var kanonfin, och mysigt att sitta. Även frukosten var fin. Trevlig personal även om de talar väldigt dålig engelska. Inne i sopot är det väldigt fint. Precis nedanför hotellet finns en upplyst och stenlagt promenadslinga som leder er ända in i sopot centrum. Här är fin utsikt och små tavernor som serverar mat på sommaren (vet inte om de har öppet ännu). Inne i sopot finns det gott om uteställen och restauranger. Chocolat är ett hett ställe att gå till och en drink kostar runt 35 kronor(!) Det finns ett "lustiga hus" mitt på shoppinggatan som sägs ha ljuvlig mat, provade aldrig det men hörde när vi kom hem att vi hade missat nåt.

    Sopot är en kanonstad. En riviera och sommarstad dit välbärgade polacker kommer på sommaren. Och det märks. Det är otroligt fint här och stränderna ser ut som hämtade ur en resekatalog. Vi var helt tagna när vi var där ( tre tjejer på vift) och alla tre var bestämda att återvända hit. Det är billigt och fräscht!

    Ta med promenadskorna för slingan utanför hotellet är flitigt använd av joggare och vi promenerade varje morgon och tittade på havet..

    Lycka till!

  • Äldre 22 Sep 11:58
    #4

    Tack för svaret LillaLina

  • Äldre 29 Sep 23:00
    #5

    Jag och min blivande hustru var i Sopot i somras och då var det helt lysande. Otroligt läcker stad. Dock har de samma klimat som här ungefär och vi hade tur. Staden är som sagt ytterst trevlig för en turist. Ni kommer säkert att få det fint om bara inte regnet öser ner hela tiden. Cool

Svar på tråden Bröllopsresa bokad till Sopot, Polen! Har ni varit där?