• MissAlly

    Vilken underdel ska jag välja?

    Vi ska gifta oss borgerligt och jag vill inte ha en klänning. Jag har köpt denna topp och den sitter helt perfekt! Men vad ska jag kombinera den med? Kort kjol, lång kjol, smal, bred, färg? Jag har tänkt på en svart pennkjol men vill gärna höra vad ni andra tycker!


  • Svar på tråden Vilken underdel ska jag välja?
  • PimPim83

    Det är svårt att säga något om färger osv när man inte vet hur du ser ut eller vilken kroppsform du har. Men spontant skulle jag valt en kjol som slutar vid knäna. Antingen ljust pastellrosa eller svart.

    Kanske denna från Nelly
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/kjolar/sams%C3%B8e-sams%C3%B8e-803/norelle-skirt-803384-14/


  • MissAlly
    PimPim83 skrev 2013-09-03 14:07:07 följande:
    Det är svårt att säga något om färger osv när man inte vet hur du ser ut eller vilken kroppsform du har. Men spontant skulle jag valt en kjol som slutar vid knäna. Antingen ljust pastellrosa eller svart.
    Tack! Kjolen var jättesnygg! Jag har också funderat på ljust rosa, tack för att du också tänkte på det.
    Jag är lite rund men har ändå smala höfter och ben så därför tror jag att en kort och tight kjol skulle funka.
  • FruForsmark


    Jag tycker en knälång skir kjol med lite volym som ovan i nude eller puderrosa skulle vara superfint till din mer tajta spetstopp. Tycker det blir lite mer uppklätt än om man kör penkjol. Lägg på ett par snygga högklackade pumps i samma färg och det blir riktigt läckert :)
  • MissAlly
    FruForsmark skrev 2013-09-04 11:02:54 följande:

     


    Jag tycker en knälång skir kjol med lite volym som ovan i nude eller puderrosa skulle vara superfint till din mer tajta spetstopp. Tycker det blir lite mer uppklätt än om man kör penkjol. Lägg på ett par snygga högklackade pumps i samma färg och det blir riktigt läckert :)
    Mmmm, det låter också fint! Tack, det är roligt att få lite tips, så man vet vad man ska söka i affärerna :)
Svar på tråden Vilken underdel ska jag välja?