• Sskbrud

    Är ni som handlar era ringar på albrekts guld nöjda med kvalité m.m??

    De har ju väldigt bra % nu och jag har självklart kollat på wsi. Inte pique. Tänkte en ring med 5 diamanter, 075 carat till en 6 mm bred slät ring. Vad tror ni? Vågar man satsa på albrekts? 25% på ringarna gillas jag:))

  • Svar på tråden Är ni som handlar era ringar på albrekts guld nöjda med kvalité m.m??
  • Sskbrud

    Ja precis :) får ett väldigt bra pris på den nu med 25% ser att många butiker tar ca 18-19 för 0,75. Vad tycker du om ringen??

  • Emsofia

    Jag och min fästman köpte våra förlovningsringar I vitguld på Albrekt. Vi har haft dem I 2 år och är nöjda än så länge :)

  • Jghkvgjnv

    Jag har den själv i rödguld i wvs. Jag avgudar min ring och får massa komplimanger för den!:)

  • Grundell

    Min förlovningsring och vigselring är därifrån och jag är jätte nöjd med mina. De är i rödguld. Förlovningsringen har jag haft i 13½ år och den är lika fin än

  • Jghkvgjnv

    "Riktiga" schalins har bättre kvalité på stenarna än Albrekts kopior men går det bra för dig är det bara att köra!:)

  • Sskbrud

    De enda jag undrar är ; svårt att förklara men de från albrekts ser ut att ha en springa på varje sida där diamanterna slutar. De stör mig lite. Hade velat att den blev bred i guld direkt.

  • Josiie100401

    Jag är intr nöjd. Beställde en alliansring och var tre fel på den. Diamanten satt snett och tror det beror på klorna, skenorna upp så att säga va olika tjocka, och det va prickar typ som att den inte va helt täckt eller värdig gjuten... så har lämnat tillbaka den och väntar på att jag hoppas att jag får pengar tillbaka då jag inte tycker det kan vara så mkt fel på en och samma ring.

  • Sskbrud

    Men usch stackare, verkligen tråkigt. Hoppas verkligen de kan lösa de åt dig. De är de jag känner lite att de kanske är värt de extra pengarna att gå till en mer dyrare riktig guldsmed. Men så är de ju väldig prisskillnad..!

  • Josiie100401

    Jo visst är det prisskillnad. Men nu i efterhand så tänker jag att jag inte får samma kvalité och då är det värt det lilla extra samt att en guldsmed då kan hjälpa en på plats. Men jag hade nog väldigt mycket otur men nu blir det en allians ring från HAND istället bara jag får loss mina pengar!

  • Sörön10

    Stenarna kommer väl med certifikat och då ska du ha den kvalitet som du får papper på, sas. Det jag har hört är att guldet, själva skenan kan vara lite tunnare på kedjorna som Guldfynd och Albrekts. Det gäller alltså deras Schalins-ringar. Köper du Schalins från Schalins (mindre guldsmedsaffärer som köper in och säljer) så är det tjockare.

    Har inga som helst bevis för det, men att en Albrekts-sten tex 0.2 ct, W V skulle vara nåt annat än just det har jag svårt att tro!

    Min förlovningsring är från Albrekts. Jättefin!  


  • MH2014

    Det är oftast guldet som inte har den bästa kvalitén, ex så gulnar de flesta vitguldsringar ifrån sådana typ av kedjor. Diamanterna är ju oftast av sämre klarhet osv. Personligen så skulle jag lägga pengar på att få riktigt bra kvalitet då ringen är det som jag kommer att bära med mig från min vigsel/förlovning. Men det är vi! Alla prioriterar ju olika, så fundera hellre på vad du/ni känner om det.

  • lerum82

    Jag köpte en ring från guldfyndjuvel egna märke. (båda tillhör iduna och känns ungefär som samma sak) med 11 små diamanter. En diamant lossnade efter 2,5 månader fick en ny ring och efter några dagar upptäcker jag att jag fastnar i kläderna. Klo fel på den ringen också fast visar sig på olika sett. Stod på mig att jag skulle få välja en helt annan ring. denna gången valde jag en från flemming uziel, la till 400 men känns som det är värt att få en "märkes ring" även om det inte blev några stenar i denna då jag vill ha en fin ring men inte vill lägga en förmögenhet på den. Man kan ju alltid sätta i stenar efterhand

  • ThereseV

    Min ring, som är köpt hos guldsmed, var billigare än motsvarande ring på guldfynd/alberkts så det behöver inte bli dyrare.
    Min gissning är att det beror på att om du köper en ring hos tex albrekts guld så betalar du för materialkostnad, arbetskostnad, märke (tex schalins) och så ska butiken tjäna något på det. Hos en guldsmed så är det material och arbetskostnad. Beroende på vilken guldsmed du går till såklart.  

  • Emsofia
    Sskbrud skrev 2013-08-28 21:48:18 följande:
    Låter bra emsofia :) vad valde du för ring?
    Jag har en schalinsring, 4 mm bred i vitguld. Vet inte vad modellen heter men bifogar en bild.
    Vigselringen är 3 mm och är köpt på Guldfynd, men den får jag egentligen inte använda förren om två veckor ;)

    Något som kan vara bra att tänka på är hur tjock själva ringen är. Min är 1.4 mm vilket gjorde att jag bara kunde ha en viss storlek på stenarna i min vigselring, annars skulle den bli högre än förlovningsringen.


Svar på tråden Är ni som handlar era ringar på albrekts guld nöjda med kvalité m.m??