• Äldre 28 Aug 12:48
    3284 visningar
    5 svar
    5
    3284

    Hemsida för bidrag till bröllopsresa?

    Hejsan.

    Finns det någon tjänst som erbjuder att gäster kan bidra med valfritt bidrag på internet, som inte tar massa pengar från själva summan?

    Typ "Betala med oss, vi tar 10% av totalen". Fuck that.

    Alternativt om det går att betala direkt in på våra bankkort men utan att skriva ut våra kontonummer för allt och alla? Dvs det finns någon webtjänst för detta?
     
    Hur gjorde ni? 

  • Svar på tråden Hemsida för bidrag till bröllopsresa?
  • Äldre 28 Aug 17:08
    #1

    Du skulle ju kunna öppna ett nytt konto i din bank, och lämna ut det kontonumret. Sen kan ni ju bara föra över pengarna till annat konto. Och ev avsluta kontot igen efter bröllopet.
    Tyvärr känner jag inte till om det finns någon annan tjänst 

  • Äldre 28 Aug 17:36
    #2

    I ett välkomst/infomail som mina föräldrar skickade ut till gästerna stod det att det enda vi önskade oss var att kunna komma iväg på en bröllopsresa och den som ville bidra satte in pengar på ett konto.

  • amerik­a
    Äldre 28 Aug 22:01
    #3

    Kan det funka om ni ansluter er till PayPal, tro?
    Men dety är väl det där med 10% då förstås.... 

  • Äldre 28 Aug 22:56
    #4

    Ska ni skriva betalningsinfon i inbjudningskortet eller på nätet? För om ni startar ett konto just för detta så är det väl ingen fara att lämna ut det kontonumret till era bröllopsgäster? Jag har ett sådant konto som jag lämnar ut när jag säljer saker på Tradera o likn, det enda någon kan göra med det är väl att SÄTTA IN pengar?

    (KontoKORTSsnumret, däremot ska man såklart inte lämna ut! Men det är ju två helt olika saker. Solig)

  • Äldre 29 Aug 20:31
    #5

    Även om någon får tag på ett kontonummer, så kan de ju inte göra så mycket med det....

Svar på tråden Hemsida för bidrag till bröllopsresa?