• Sara David

Ovanliga låtar till vigseln

Hej! Har ni några tips på bra lite ovanliga låtar till vigseln? Inga tips med Sonja Aldén, Shirley Clamp. Som ett exempel, ena låten vi ska ha är Yellow med coldplay. En annan låt som jag skulle kunna tänka mig är "det snurrar i min skalle" med Familjen. Har ni liknande tips? Tack!

• Svar på tråden Ovanliga låtar till vigseln
  • Anettee

Vi ska ha "I dont wanna miss a thing" med piano :)

• loppis

Vi ska bla ha "tougher than the rest" av Bruce Springsteen. En solist som sjunger den.

• stormhelen

TS, menar du bara låtar i allmänhet som t.ex. in - och utgångslåtar eller menar du låtar som någon/några ska sjunga i kyrkan? eller gäller det låtar för alltihop?  =P

• HannaP

Vi ska ha Without you med David Guetta och Usher! Lite ovanlig

• Sara David

Jag menar sololåtar i kyrkan som någon sjunger :) Åå Brucelåten måste jag kolla upp!

• loppis
    Sara David skrev 2013-08-28 00:46:26 följande:
    Jag menar sololåtar i kyrkan som någon sjunger :) Åå Brucelåten måste jag kolla upp!

Gör det, den är underbar!
  • Chicita

Vi hade "en dåre som jag" av Nordman 
    Och så den klassiska "Genom eld och vatten" med Sarek - dock omarrangerad så den blev lite lugnare 

• amerika
    Chicita skrev 2013-08-28 19:27:21 följande:
    Och så den klassiska "Genom eld och vatten" med Sarek - dock omarrangerad så den blev lite lugnare 
    Den har jag sjungit på ett bröllop, också i ett lugnare tempo och den blev jättefin! Det är fantastiskt fin och passande text till just bröllop, vilket man inte tänker på i europopversionen.
  • Jeanette08

Jag och min man gillar ganska så olika typer av musik men det vi hade gemensamt var Magnus Uggla, så vi hade Astrologen. Blev en lugnare version av låten till piano, jätte fint.
    Har även hört Dannys Amazing på piano, jätte fint och verkligen passande till bröllop. 

Svar på tråden Ovanliga låtar till vigseln