• cata86

Erfarenheter av Daphnebridals.com

Hej!

Är det någon som har köpt sin brudklänning från Daphnebridals.com? Vad har ni för erfarenheter isf? Är klänningarna kopior eller original? Hur funkar frakten? Måste man tulla och vad kostar det?

Snälla hjälp mig, har hittat en klänning jag älskar som säljs mycket billigare där än i Sverige?

mvh
    Catharina 

• Svar på tråden Erfarenheter av Daphnebridals.com
  • MPA

Sitter oxå och har lite funderingar på den sidan...

Har du beställt därifrån??

Tacksam för svar

Maria

• lommila86

jag har beställt klänning därifrån för ca 2 år sedan. Jag fick tipset av en annan medlem här på BT
    Eller jag snarare belv stört förälskad i hennes klänning därifrån och beställde nästan samma:)

Jag vet ingen annan som beställt därifrån men både hon och jag var nöjda:)
    Och ja, det är kopior

• cata86

Hej! Nej, jag har inte beställt därifrån..men är lite sugen..Men lite orolig över kvalitetn på spetsen som jag vill ha..

• cata86

Är du säker på att det är kopior? Tänkte bara att det är konstigt att de får sälja klänningar av t.ex. Pronovias och också kalla dem för det..?

Man kan ju alltid hoppas på original :) 

• lommila86

nej det är kopior. Många kinasidor gör så å kallar dom enligt designern. Min är en pronovias. Jag har prövat originalet och nej jag vet att det inte är ett original.

MIn hade jättefin spets ( jag var också orolig, men vågade betälla då jag sett en därifrån som va vacker)

här är en bild där spetsen kanske syns bättre

• cata86

Denna är jag sugen på:

http://daphnebridals.com/99951/AtelierDiagonalWeddingDressFane.aspx

Jag skulle dock göra lite förändringar på den , t.ex. ta bort den där tunna överdelen så att den slutar ovanför brösten..

Jag har testat den i en bröllopsbutik och den var såå fin.. det är konstigt att de frågar då man ska beställa om man testat klänningen på riktigt i affär eller endast kollat måtten på deras sida..

Hur länge tog det för dig att få din? Vad kostade frakten och var du tvungen att betala tull? Du har inte hört om nån annan som beställt sin klänning därifrån efter dig, tänkte bara att två år är en lång tid..så det kan ju ha blivit sämre..eller t.o.m. bättre :) Din var iaf väldigt fin!

• cata86

Jag mejlade daphnebridals med lite frågor och en Vincent svarade mig att deras klänningar är äkta, direkt från designern. Företaget ligger i Holland enligt honom... Vad ska man tro?

• Jennie82

Hej!

Jag har också hittat en klänning från daphnebridal.com

Beställde du därifrån? Hur gick det i så fall?

Jag har inte hittat någon annan som beställt därifrån förutom lommila86 och det känns lite osäkert iom att det var lite tid sen.

Svar på tråden Erfarenheter av Daphnebridals.com