• HubbaB­ubba
    Äldre 24 Aug 12:22
    1626 visningar
    5 svar
    5
    1626

    När fick ni era bröllopsfoton?

    Jag undrar hur lång tid det tog innan ni som är gifta fick era bröllopsfoton från fotografen?
    Vi gifte oss 27/7 och har inte fått dom än, ska det verkligen dröja så länge?
    Tack

  • Svar på tråden När fick ni era bröllopsfoton?
  • Äldre 24 Aug 12:45
    #1

    Jag tror vi fick våra veckan efter... Jag kommer ihåg att vi tyckte det gick fort iaf :)

  • Äldre 24 Aug 15:02
    #2

    Nu är jag visserligen inte gift ännu, men vi har inskrivet i vårt kontrakt med fotografen att bilderna ska levereas inom två veckor.


  • Äldre 24 Aug 15:41
    #3

    Jag tycker inte att 4 veckor är lång tid, beroende av hur många bilder vi pratar om förstås. Vår fotograf hade 6 veckor på sig enligt vårt kontrakt. Själv har jag fotat en kompis bröllop just den 27/7, och jag håller fortfarande på med redigeringen. Jag är förvisso bara hobbyfotograf och har ett annat heltidsjobb, men en fotograf har sällan bara ett bröllop att redigera åt gången.

  • HubbaB­ubba
    Äldre 24 Aug 16:51
    #4
    CarolinZ skrev 2013-08-24 15:41:36 följande:
    Jag tycker inte att 4 veckor är lång tid, beroende av hur många bilder vi pratar om förstås. Vår fotograf hade 6 veckor på sig enligt vårt kontrakt. Själv har jag fotat en kompis bröllop just den 27/7, och jag håller fortfarande på med redigeringen. Jag är förvisso bara hobbyfotograf och har ett annat heltidsjobb, men en fotograf har sällan bara ett bröllop att redigera åt gången.
    Vi ska få alla bilder, med det är bara 10 som ska redigeras, så det borde väl inte ta så lång tid?
    Det är ingen "riktig" bröllopsfotograf utan en bekant till en bekant, och jag vet ju att hon har saker att göra på dagarna, men jag ville bara höra hur länge som det är rimligt att få vänta innan man får börja "tjata".

    Enligt vett och etikett så ska man ju skicka tackkort INOM 2 månader, så då måste vi ju hinna få bilderna så vi kan göra tackkort och skicka iväg dom innan det.
  • Äldre 24 Aug 17:40
    #5

    Är det bara 10 bilder som ska redigeras är det en annan sak tycker jag. 10 bilder borde gå förhållandevis snabbt, i de fallen jag har tagit upp så har det snarare rört sig om 200 bilder. Jag skulle nog höra av mig och kolla hur det går, säg att ni skulle vilja veta ungefär när ni kan skicka ut tackkorten.

Svar på tråden När fick ni era bröllopsfoton?