• 0Carina0

Bestämma sig/köpa långt innan? Hur gör nì?

Jag har nu sett den klänning jag vill ha och har även hittat ett par skor som passar, som jag superdupergärna vill ha vid vigseln.Vi ska dock gifta oss i slutet av juni 2014 - rädd att jag kanske fortsätter att glutta och ser nått ÄNNU bättre? Jag tillhör inte den kategorin som "svimmar av lycka när jag hittar DEN klänningen" utan jag har haft en någorlunda ide om form, färg osv innan. Är det någon annan som köpt/bestämt sig så här långt innan? Skor kan jag tänka mig att beställa redan nu för jag är rädd att dom utgår ur sortimentet... men klänning känns ju lite sådär - tänk om man går upp/ner i vikt..Mycket förvirrad och har svårt att tänka förnuftligt...vill KÖPA NUUU        

• Svar på tråden Bestämma sig/köpa långt innan? Hur gör nì?
  • Clariza

Hej! 

Vi ska också gifta oss i juni nästa år och har redan köpt klänningen. Jag hittade en perfekt klänning för mig som hade ett finfint pris så jag passade på :) Den var så pass unik att jag tyckte det var värt att chansa. Dock är det en modell där det inte gör så mycket om man går upp eller ner något kilo.  

Om du inte tillhör dem som "svimmar av lycka" så kanske det inte är så stor chans att du hittar en ännu finare även om du fortsätter titta. Jag resonerade som så att nästan ALLA brudklänningar är fina och därför är det extra svårt att bestämma sig, så när jag nu hittade en som var extra fin så köpte jag den. Och om du köper din och hittar en ännu finare kan du ju alltid sälja den första.  

• amerika

Jag tänker lite som Clariza: om jag hittar en nu som jag gillar och har ett pris som jag kan leva med, varför inte slå till? Jag orkar inte jaga och jag har en ganska klar bild över hur jag vill att klänningen ska se ut och hittar jag det redan nu, så...

När jag sitter o kollar på klänningssidor, så slutar det i alla fall alltid med att jag ringar in det till samma 4-5 stycken spom jag kan tänka mig. Och det är då jag inser att ja, så vill jag ju att den ska se ut Glad 

• Milli

Jag ska också gifta mig i juni (140614 kl14.14) och beställde klänning för några veckor sen så jag tycker absolut att du kan beställa en nu om du tror du hittat den rätte :) Anledningen att jag köpte en nu var för att jag kom över en helt ny klänning för endast 760kr inkl underkjol och frakt :) Billigare än så kan man nog inte hitta :) Jag beställde någon storlek mindre eftersom jag vill få bort de sista gravidkilona men den har snörning i bak så därför spelar inte någon/några kilo så jättestor roll :)

Förutom klänningen så är även mannens kläder bestält, så har vi även köpt stolsrosetter, 11000 diamanter, servetter, bordslöpare, bordsarrangemang (blommor) till varje bord, salt och pepparkar i brud och gum form, näbbkorgar och rosblad, mm. Har även bokat liveband, catering, fotograf och dansuppträdande samt gjort klart alla 45 inbjudningskort (pyssalr själv) och håller på att sy 100 stolsöverdrag så jag ser inget fel i att köpa grejer så här långt i förväg. Ska bli skönt att slippa stressa med allt i sista stund för de lär säkert bli mycket ändå :)

Denna kläningen köpte jag..
  • Ello

Jag har också funnit "min" klänning, men har inte köpt den än då jag bor i Norge och ska köpa den i Sverige. Men jag vet vilken jag ska ha och jag gifter mig i augusti 2014!

Jag kommer inte ångra mig. Jag trodde inte att jag skulle Känna att det var MIN klänning. Men det gjorde jag verkligen. Märkligt.

Hur som helst, jag sa före jag provade att jag aldrig skulle kunna bestämma mig så långt innan, men som sagt, jag bara vet. Glad

• Cajo

Jag har hittat min klänning på nätet, klänningen som bara hade allt som jag kunde föreställa mig att vilja ha. När jag såg den så WOW - Där är den jag letat efter. Vi ska gifta oss i augusti -14 och jag kommer vänta till efter årsskiftet med att beställa den, jag hoppas gå ner x antal kilo och känna mig som en prinsessa i den - annars hade jag som du velat köpa redan nu. :)

Åh, längtar så!

• 0Carina0

Åhhhhh TACK för era synpunkter Jag pendlar ganska ofta i vikt men ej så många kilon så att det kanske spelar så stor roll (alt att jag hinner "skärpa mig" om jag skulle gå upp/gå ner nära inpå bröllopet )Kanske ska slå till ändå??    

• 0Carina0

Jag ska också gifta mig i juni (140614 kl14.14) och beställde klänning för några veckor sen så jag tycker absolut att du kan beställa en nu om du tror du hittat den rätte :) Anledningen att jag köpte en nu var för att jag kom över en helt ny klänning för endast 760kr inkl underkjol och frakt :) Billigare än så kan man nog inte hitta :) Jag beställde någon storlek mindre eftersom jag vill få bort de sista gravidkilona men den har snörning i bak så därför spelar inte någon/några kilo så jättestor roll :) Förutom klänningen så är även mannens kläder bestält, så har vi även köpt stolsrosetter, 11000 diamanter, servetter, bordslöpare, bordsarrangemang (blommor) till varje bord, salt och pepparkar i brud och gum form, näbbkorgar och rosblad, mm. Har även bokat liveband, catering, fotograf och dansuppträdande samt gjort klart alla 45 inbjudningskort (pyssalr själv) och håller på att sy 100 stolsöverdrag så jag ser inget fel i att köpa grejer så här långt i förväg. Ska bli skönt att slippa stressa med allt i sista stund för de lär säkert bli mycket ändå :) ÅHHH vad roligt att du kommit igång med så mycket !! Jag har också börjat spåna lite, vi har iofs bara bokat kyrkan ännu men jag känner mig klar med tankarna kring hur vi vill ha det !! Jättefin klänning !!

• 0Carina0

Förlåt, det blir väldigt konstigt när jag citerar

• TheD

Tvår innan bröllopet, det var innan bröllop var bestämt osv, hittade jag den klänning jag skulle ha. Beställde inte då utan väntade till när det var dags för bröllop.

Svar på tråden Bestämma sig/köpa långt innan? Hur gör nì?