• Majsan

    Tips bröllop utomlands

    Hej! Jag och min karl har tänkt gifta oss i maj juni 2014, det är planen iallafall. Är det någon som har erfarenhet av och tips på bra bolag som ordnar med både resa och bröllopsförberedelserna. Vi funderar främst på öar såsom Bahamas, Seychellerna och liknande. Varmt och härligt så det går att ha ett strandbröllop. Alla tips och förslag är välkomna! 

  • Svar på tråden Tips bröllop utomlands
  • pulmonate

    Hej!
    Vi gifte oss i norra delen av Italien. Närmare bestämt på Castello Scaligero i Malcesine på Garda sjön. Väldigt vakert. Nu vet jag inte vad det egentligen kostar med wedding planners, eftersom vi gjorde allt själva. Vi bor iof här i Italien så det var kanske lite enklare. Dock så är de oehört organiserade i Malcesine och det är många engelska par som viger sig där. De är alltså erfarna med utländska gäster. www.malcesinepiu.org/lake-garda/What-to-visit...
    Tänk på att det är lite mer komplicerat om ni vill gifta er i kyrkan då det krävs att man är insrkiven, gjort comunion och ofta organiserar de även kurser för paren i förväg. Men för borgerliga bröllop gäller följande:

    The documents requested are: For foreign citizens not resident in Malcesine:
    - the certificate of no impediment to contract marriage (nulla osta), written in Italian issued by the appropriate authority of the country of origin;
    - birth certificates of both spouses (only if the above-mentioned certificate of no impediment does not include spouses’ fatherhood and motherhood).
    - photocopies of the passports (spouses and witnesses)
    A few days before the wedding date, it is necessary to sign the sworn declaration at the Town Hall of Malcesine.

    The Town Hall offers also the possibility to celebrate symbolic ceremonies (do not have any legal relevance) at the same prices indicated above



  • 2014maj

    En släkting till mig gifte sig på en strand på Mauritius, de bodde på ett hotell som fixade allt åt dom förutom typ deras kläder och ringar.

Svar på tråden Tips bröllop utomlands