• Malin Olsson

Idéer om plats för bröllop

Hej!
    Min underbara sambo har friat och såklart blev det ett JAAAAA! från mig:) Vi kommer gifta oss inom ett till två år och vill därför genast komma igång med att hitta det perfekta stället för bröllopet. Tänker att vi vill vara ute i god tid med bokning. Hoppas på att få lite hjälp på idéer från er! När jag har en ordentlig lista på platser som kan passa tänker jag ringa runt och stämma av priser och möjligheter och genom det få fram en "short list" vi kan välja från utifrån vad vi känner i hjärtat. Vi kommer ha ett 50-tal gäster.

Vi är egentligen inte bundna till någon geografisk plats i vårt letande, mer än att vi vill vara i Sverige. Det vi önskar är:

Det ska vara ett ställe som är vackert och ger en skön känsla, avslappnad men genomtänkt och stiligt. Det ska vara en lokal med massor av naturligt ljus - stora fönster Gärna vid hav eller sjö Det ska finnas möjlighet till bra övernattning för oss och de gäster som vill stanna kvar Mat med hög kvalitet på plats eller i ett område där det finns goda cateringmöjligheter Stort plus om lokalen "integrerar ute och inne", exempelvis terass eller gräsytor man når direkt från lokalen inomhus. Stort plus för SPA med jacuzzi och pool
    En plats som är en skön inramning för både fest, vila, glada stunder och förtroliga samtal - vi tänker oss att denna dag ska handla om oss och våra vänner. Glädje, förundran och kärlek - ingen stress och press. Därför ska stället hjälpa till att förmedla den känslan:)

Har ni tips?!
  • Svar på tråden Idéer om plats för bröllop
  • Chicita

Kolla på något av alla hotell och festplatser i Tällberg (Dalarna)
    Det är ju inga slott, herrgårdar eller andra superlyxiga ställen. Det är underbar dalamiljö med utsikt över Siljan.
    Det kan inte bli så mycket mer avslappnat än så.
    Många av ställena har sina egna spa-avdelningar också

Annars kanske Copperhill Mountin Lodge vara något (Åre)
    Vackert året om...
    http://www.copperhill.se/ 

• Chicita

På Copperhill har du ju även möjlighet att boka "The Villa" en privat och avskild stuga (snarare lyxvilla Tungan ute)

• Malin Olsson

Tack för era tips! Hennickehammar har vi funderat på och Rånäs verkade fint! Slott är dock inget måste, bara rätt känsla finns där:)

Någon mer med tips?

Svar på tråden Idéer om plats för bröllop