• Äldre 17 Aug 20:58
    15808 visningar
    14 svar
    14
    15808

    Vilket sminkmärke är bäst?

    Tänkte jag skall ut och köpa på mig de jag behöver.... Men vilket är bäst? Haft lite allt möjligt men sällan man vill ha ngot som sitter som berget konstant heeela dagen som dessutom klara en hink tårar!
    Så någon som kan ge tips? 

  • Svar på tråden Vilket sminkmärke är bäst?
  • Annamo­lly
    Äldre 17 Aug 21:19
    #1

    Jag kopte allt mitt brudsmink fran Bobbi Brown och det satt som berget.


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 17 Aug 21:50
    #2

    Jag har det mesta från Dior och det satt hela dagen och natten trots värme, tårar och massa dans! Allt måste ju inte va från samma märke heller. Tänk på att skaffa en bra primer, även en ögonskuggsprimer kan vara ett bra köp!

  • Äldre 28 Aug 20:28
    #3

    Tack tjejer! Är ju en djungel....!

  • Äldre 29 Aug 07:34
    #4

    Jag använde clinique, höll hela dagen. Jag hardessutom ganska känslig hy och med clinique märker jag inte av min känsliga hy som med andra smink märken.

    Jag hade gått in o talat med någon i en sminkaffär typ kicks och bett om råd.

    Lycka till

  • linnea ros
    Äldre 9 Sep 18:10
    #5

    Jag var inne på massa makeupartisters bloggar på Minmakeupartist.se och läste runt på proffsens favoriter och kom fram till en shoppinglista som jag nu har provat och det här är de produkter som jag Älskar:

    Foundation: Dior skin Nude Natural GLow. Håller banne mig genom alla väder och hela natten. Klara nervössvett t.o.m. :)

    Concealer: Diorskin Sculpt Concealer

    Puder: Nars "Light reflecting" loose setting powder

    Bronzer: Smaschbox , Suntan Matte (körde lite konturering med den också, alltså definera kindben osv)

    Skimmer: Kevin Aucoin The Celestial Powder (lite lätt lyster på kindbenen, och ej glitter)

    Sedan fixerar jag genom att spraya Mac Fix spray i ansiktet som avslutning.

    Hoppas det hjälper! :)

  • Äldre 9 Sep 18:35
    #6

    Alltså du har jobbat som makeup artist men här låter det som att du inte är det för du "varit inne och läst profssens tips". Vi fattar att du gör reklam speciellt när du drar upp flera gamla trådar och varenda en handlar om minmakeupartist.

  • HannaL­S
    Äldre 9 Sep 19:12
    #7
    +1

    Gillar mineralsmink för det ser så naturligt ut:)

    Men vet att det absolut senaste är en teknik som kallas Airbrush, som används mycket i USA, filminspelningar och annat. Resultatet blir helt fantastiskt!!! Jag kan själv inte hantera tekniken tyvärr;) men kan tipsa om två riktigt grymma makeupartister som är oslagbara på Airbrush makeup;) Klicka på namnen så kommer ni till deras sidor:)

    BEVERLY MCCOLGAN

    och

    KIM JENNINGS

    Kim har även skrivit ett väldigt intressant blogginlägg om hur Airbrush är den nya grejen för bröllopssminkningar
    HÄR

    Vill slå ett slag för detta även om jag själv tillämpar traditionella tekniker för resultaten jag har sett är helt fantastiska!

    Lycka till:)

  • Äldre 9 Sep 20:16
    #8

    Oj här har det hänt lite
    Jag känner väl att jag inte vill köpa en foundation för runt 400:-... så bra budget produkter är ju det bästa!!  

  • Äldre 28 Sep 23:04
    #9

    Bare minerals håller hela dagen, täcker och känns lätt och fräscht på huden! Jag hade det på bröllopet och har även det till vardags numera :)
     

  • iQbee
    Äldre 29 Sep 15:16
    #10

    Jag är faktist väldigt nöjd med Make up stores sortiment, har provat massor men de har bäst skuggor osv. dock har jag inte provat deras maskara men annars är det super bra smink

  • Äldre 29 Sep 15:43
    #11

    Jag vet inte om jag skulle säga att ETT märke är bäst... För det beror så mycket på produkterna.
    För mig har det varit att hitta det bästa av just det jag är ute efter! Så jag har allt möjligt från Clinicuqe, Maybelline, Loreal, Lancôme, Viva la diva med mera... 

    Tom olika fäger från samma märke och produkt kan vara olika! 

  • Äldre 29 Sep 22:58
    #12

    Håller med Vichy.

  • Äldre 14 Apr 00:05
    #13

    Instämmer med Vichy även jag, bästa ögonskuggan jag någonsin testat är från Isadora! Perfekt färg/lyster/täckning och hållbarhet för min smak, men det gäller också enbart den specifika ögonskuggan från det märket, alla andra jag testat från Isadora har varit mer eller mindre skräp :)

Svar på tråden Vilket sminkmärke är bäst?