• Emsofi­a
    Äldre 16 Aug 20:33
    2188 visningar
    7 svar
    7
    2188

    Halsband som passar dessa örhängen

    Hej!

    Jag har fått ett par gamla örhängen som är från 20-talet och behöver hitta ett halsband som matchar.

    Örhängena har en droppformad pärla och har en gammaldags stil med silvrig (som mörknat), avlång infattning.

    Har något sett ett halsband som skulle kunna passa till örhängena?



    (Hoppas bilden kommer med, har haft lite problem med det innan)
  • Svar på tråden Halsband som passar dessa örhängen
  • Äldre 16 Aug 20:42
    #1

    Vet inte vilken prisklass du vill att det ska vara i men här kommer något förslag i alla fall

    http://www.chanti.se/M-Oxiderat_silver-Halsband#Julie_Sandlau_ESTATE_halsband_i_oxiderat_sterlingsilver|PD08BLCZ-156

    http://www.chanti.se/M-Oxiderat_silver-Halsband#Dyrberg_Kern_halsband_i_oxiderat_sterlingsilver_-_400012_-_CASCA_|69400012-146

    Ett hänge som matchar i stil
    Kan bäras i en svart snodd eller i en kedja av oxiderat silver (finns på chanti bland annat)
    http://vintagesmycken.se/halsband/hange_litet

     

  • Äldre 16 Aug 21:03
    #2

    Vad fina de är. Man skulle inte kunna tro att de är från 20-talet!

    Det beror lite på hur klänningen ser ut tycker jag, samt hur du ska ha håret. Jag tycker personligen om relativt enkla smycken. Jag skulle nog ha valt en silverkjedja med en doppformad pärla på, alt. försökt hitta något i samma stil som örhängerna. 

  • Emsofi­a
    Äldre 20 Aug 18:06
    #3
    Chicita skrev 2013-08-16 20:42:58 följande:
    Vet inte vilken prisklass du vill att det ska vara i men här kommer något förslag i alla fall

    www.chanti.se/M-Oxiderat_silver-Halsband#Julie_Sandlau_ESTATE_halsband_i_oxiderat_sterling silver|PD08BLCZ-156

    www.chanti.se/M-Oxiderat_silver-Halsband#Dyrberg_Kern_halsband_i_oxiderat_sterlingsilver_- _400012_-_CASCA_|69400012-146

    Ett hänge som matchar i stil
    Kan bäras i en svart snodd eller i en kedja av oxiderat silver (finns på chanti bland annat)
    vintagesmycken.se/halsband/hange_litet

     
    Stort tack för tipsen Chicita!
    Beställde hänget från Vintagesmycken och fick hem det idag och det passar jättebra till örhängena.
  • Äldre 20 Aug 19:23
    #4
    Emsofia skrev 2013-08-20 18:06:46 följande:
    Stort tack för tipsen Chicita!
    Beställde hänget från Vintagesmycken och fick hem det idag och det passar jättebra till örhängena.
    Jag har haft ett set förut i oxiderat silver med markasiter och det ju vad du har i örhänget (förutom pärlan) så det var ju enkelt att googla när jag visste vad jag letade efter Flört
  • Emsofi­a
    Äldre 21 Aug 19:23
    #5

    Chicita skrev 2013-08-20 19:23:37 följande: Emsofia skrev 2013-08-20 18:06:46 följande: Chicita skrev 2013-08-16 20:42:58 följande: Vet inte vilken prisklass du vill att det ska vara i men här kommer något förslag i alla fallwww.chanti.se/M-Oxiderat_silver-Halsband silver|PD08BLCZ-156www.chanti.se/M-Oxiderat_silver-Halsband _400012_-_CASCA_|69400012-146Ett hänge som matchar i stilKan bäras i en svart snodd eller i en kedja av oxiderat silver (finns på chanti bland annat)vintagesmycken.se/halsband/hange_litet  Stort tack för tipsen Chicita!Beställde hänget från Vintagesmycken och fick hem det idag och det passar jättebra till örhängena. Jag har haft ett set förut i oxiderat silver med markasiter och det ju vad du har i örhänget (förutom pärlan) så det var ju enkelt att googla när jag visste vad jag letade efter Jag är vanligtvist ganska bra på att googla då jag jobbar med olika typer av utredningar och googlar väldigt mycket. Problemet var att jag inte visste vad de svarta stenarna hette. Men nu vet jag :).

  • Äldre 21 Aug 21:55
    #6
    Emsofia skrev 2013-08-21 19:23:38 följande:
    Jag är vanligtvist ganska bra på att googla då jag jobbar med olika typer av utredningar och googlar väldigt mycket. Problemet var att jag inte visste vad de svarta stenarna hette. Men nu vet jag :).
    Jamen precis, det är ju just det... Vet man inte vad man ska söka efter så är det ju omöjligt Flört
    Kul att det passade och att du gillade det i alla fall Solig
  • Äldre 22 Aug 00:12
    #7

    Väldigt fina! Beroende på hur klänningen ser ut och om du ska ha någonting i håret tycker ja du kan vara utan halsband. Då kommer örhängena att synas mer.

Svar på tråden Halsband som passar dessa örhängen