• Jjadeland

Herrgård, slott, lada, lokal? Kristianstad med omnejd

hej nu har jag kollar runt så att jag blivit galen. hjäääälp mig!
    vi funderar på bröllop nästa sommar och måste ju först se vad lokalen skulle kosta i så fall för att veta om vi äns har råd nästa år. men hittar inget i kristianstad med omnejd, de får gärna vara i småorterna runtomkring,eller andra ställen som bromölla,hässleholm, enda in i blekinge och sölvesborg skulle faktiskt kunna funka.
    MEN... de jag hellst skulle vilja var att man kan få bestämma mat själv,så att man kan ha catering och slippa ha bordsservering utan buffe i stället och att man kan få köpa sin egen dricka tex i tyskland i stället för att dom har en bar på stället som man ska behöva betala för (de vill jag verkligen inte att mina gäster ska behöva göra).
    kan det finnas något sånt här i närheten där typ?
    jag är öppen för förslag, men hade gärna velat ha något i fin stil som "slottsligt" "gammaldags", kanske en lada som sen är inredd fint, m.m

hade varit överglad för svar så fort som möjligt

• Svar på tråden Herrgård, slott, lada, lokal? Kristianstad med omnejd
  • Vichy

Några vänner hade bröllopsfest i golfbanans lokaler utanför kristianstad... De hade tre-rätters från deras restaurang, men de fick ta med sig egen dricka till gästerna! Värt att kolla?

• Jjadeland
    Vichy skrev 2013-08-20 16:25:13 följande:
    Några vänner hade bröllopsfest i golfbanans lokaler utanför kristianstad... De hade tre-rätters från deras restaurang, men de fick ta med sig egen dricka till gästerna! Värt att kolla?
    hej jaså. ja för jag har kollat araslövsgolfklubb, men där skulle maten och drickan kosta, beroende på hur mycket folk drack, de känns ju för himla tråkigt att behöva få en jäkla smäll av dryckeskostnader efter bröllopet om folk dricker mycket, men samtidigt vill man inte vara snål och säga att dom får betala sin egen dricka, de skulle kännas fel. vet du om de var där dom var eller vad hette stället och när var detta?
  • Vichy
    Jjadeland skrev 2013-08-21 14:01:01 följande:
    hej jaså. ja för jag har kollat araslövsgolfklubb, men där skulle maten och drickan kosta, beroende på hur mycket folk drack, de känns ju för himla tråkigt att behöva få en jäkla smäll av dryckeskostnader efter bröllopet om folk dricker mycket, men samtidigt vill man inte vara snål och säga att dom får betala sin egen dricka, de skulle kännas fel. vet du om de var där dom var eller vad hette stället och när var detta?
    Bröllopet var för 1 år sen på Skepparslövs golfkrog! 
  • MiaMiniMe

Bygdegårdarna är ett bra alternativ när du vill fixa maten själv och handla i Tyskland och när du vill ha ett billigt alternativ. Såklart inget slott, men då får du nog räkna med att det blir dyrt. Vi ska vara i Österslövs bygdegård, vi har beställt buffé från skepparslövs golfkrog och köpt sprit i Tyskland

• MiaMiniMe

Vill du ha en lada kan de nog också bli dyrt eftersom du måste hyra allt! Det kommer ju inte ens finnas toalett då

Svar på tråden Herrgård, slott, lada, lokal? Kristianstad med omnejd