• ellenpellen

Hur mycket betalar man?!

Barn är välkomna på vårt bröllop, men vi kommer ha en barnvakt till dem! Det finns tv&film, pyssel, spel, uteaktiviteter(om vädret tillåter) och många kompisar att leka med, då det är ca 20 barn! Vi vigs hemma i trädgården och det är ett lunchbröllop som avslutas innan kvällen. Så det är alltså några timmar på dagtid . Men hur mycket betalar man barnvakten?! Hon är väl ca 25år och student. Hoppas ni kan hjälpa mej, det är ju dags på lördag!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Hur mycket betalar man?!
  • veronica84

20 barn låter väldigt mycket på en person först och främst! Även om det finns pyssel, tv och spel. Men hon kanske känner alla barn sen tidigare och de kanske är väldigt stora?
    Antar att om barn behöver gå på toa eller gör sig illa så tar deras föräldrar hand om dom eller ska barnvakten lämna de restrerande 19 barnen?
    Jag jobbar själv i förskolan och vet stressen om jag "bara" har 10 barn och se efter.
    Sen med betalningen, vet jag faktiskt inte.
    Det känns som att hon borde få en bra timlön iaf :)

• Allis

Tjugo barn på en vuxen låter lite orimligt, särskilt om ungarna ska kunna vara både ute och inne. Be henne hitta en kompis och att de delar ansvaret.

Hundra kronor/timme tycker jag är en bra peng.

• Red Lion

Tjugo barn per vuxen, det är så vi har det i fritidsverksamheten (många av oss). Men det är inte att rekomendera alltså...

• Chicita

Om det är tänkt att hon ska ha hand om barnen ordentligt (alltså se till att dom äter, går på toan, plåstra om, roa osv och se till att dom inte "stör" dom vuxna) så skulle jag hålla med ovanstående. Att en person är för lite...

Om ni tänkt ha det lite mer som vi hade (även om vi inte hade så många barn) så bör det räcka med en person.
    Vi hade helt enkelt en som fanns på plats i lekrummet, assisterade med att byta film, plocka fram papper och kritor, kanske rita lite med barnen eller spela något spel och leka... Sen fick barnen spinga fram och tillbaka som dom ville mellan lekrummet (där hon fanns) och där resten av oss höll till.

100:- i timmen om det liknar alternativ 2 eller om ni tar in 2 personer.
    Annars skulle jag gett henne en rejälare slant om hon ska ha ett så stort ansvar.... 

• ellenpellen

Det kommer vara två personer till som tar hand om barnen! Men dem känner vi sen innan och har en annan överenskommelse med när det gäller betalningen! Annars hade hon haft fullt upp, minst sagt Tack för era svar! Det blir nog nån 100-lapp i timmen! 

• ellenpellen

För att vi har hjälpt dem med andra saker tidigare! Tjänster&gentjänster vet du!

• Tarzan66

Låter inte 100:- lite mycket? Det tjänar ju inte vår dotter på riktigt jobb innan skatt ens!

• jools

Jag jobbade extra som barnvakt förr och det är längesedan, då fick jag 100 kr/timmen. Tror inte du tjänar så mycket på att vara snål här. Antar att 300 spänn upp eller ner inte är en dealbreaker, det handlar ju inte om så många timmar.
    Jag skulle ge mellan 100-150/timmen eller ett fast pris på hela dealen, typp 800 eller något.

Men det är min personliga åsikt :) Barnvakter är guld värda och är det bara ett så tillfälligt jobb tycker jag att man kan ge mer än om man skulle ha en långvarig deal med barnvakt varje vecka el så.

• jools
    jools skrev 2013-10-30 11:24:59 följande:
    Jag jobbade extra som barnvakt förr och det är längesedan, då fick jag 100 kr/timmen. Tror inte du tjänar så mycket på att vara snål här. Antar att 300 spänn upp eller ner inte är en dealbreaker, det handlar ju inte om så många timmar.
    Jag skulle ge mellan 100-150/timmen eller ett fast pris på hela dealen, typp 800 eller något.

Men det är min personliga åsikt :) Barnvakter är guld värda och är det bara ett så tillfälligt jobb tycker jag att man kan ge mer än om man skulle ha en långvarig deal med barnvakt varje vecka el så.
    Såg nu att tråden var gammal :)  sorry, så går det när man läser slarvigt!
Svar på tråden Hur mycket betalar man?!