• Anettee

    Ensam vid honnörsbordet?

    Har ni någon erfarenhet av att brudparet suttit själva vid honnörsbordet? I sådana fall, gick det bra? Var placerade man brudparets föräldrar?

  • Svar på tråden Ensam vid honnörsbordet?
  • Kalaspinglan

    Jag har varit på ett bröllop där brudparet hade ett eget litet bord. Kommer inte riktigt ihåg, men tror att de andra borden var placerade som ett E, där brudparets föräldrar satt närmast brudparet.

    Det gick alldeles utmärkt, men jag tror det finns en risk för att det känns lite ensamt att sitta med "enbart" sin man/fru, då kan man ju liksom inte prata med någon annan under middagen.

  • johannisen

    Vi kommer att sitta själva och har varit på många bröllop där brudparet suttit ensamma vid honnörsbordet. Inget konstigt med det. Vi har en massa bord av varierande storlekar runt om i lokalen och våra föräldrar, syskon + familjer och (i mitt fall) mor- och farföräldrar sitter vid långbord ganska nära oss. Min familj och nära släkt sitter vid ett långbord och hans vid ett annat, men det är alltså ingen E-formation.

  • Carina10

    Vi kommer inte att sitta själva men inte ha det "vanliga" honnörsbordet.
    Det blir m2bs mamma brevid honom o brevid mig blir min bror o sedan m2bs styvfar.

    Har inte varit på bröllop där brudparet har suttit helt ensamma men dock på bröllop där
    ordningen inte varit den "vanliga". På ett satt tärna o bestman hos brudparet.
    I det fallet var resp föräldrar på bordet intill.

  • FrökenMäkelä

    Vi kommer sitta själva tillsammans med våra barn vid "honnörsbordet".

    Finland som jag ursprungligen kommer ifrån är detta väldigt vanligt, i alla fall de finska bröllop jag varit på. 

  • johannisen
    FrökenMäkelä skrev 2013-08-13 15:00:27 följande:
    Vi kommer sitta själva tillsammans med våra barn vid "honnörsbordet".

    Finland som jag ursprungligen kommer ifrån är detta väldigt vanligt, i alla fall de finska bröllop jag varit på. 
    Mste ju tillägga då att jag är från Finland, så det är säkert därför jag inte heller kan minnas att jag varit på något bröllop där brudparet INTE skulle ha suttit ensamma vid honnörsbordet Glad
  • Anettee

    Tack för svar! Vi löste det! Vi ska ha ett traditionellt honnörsbord med 8 personer. Sedan ska alla gästerna sitta i öar om 8 personer :)

Svar på tråden Ensam vid honnörsbordet?