• Sanct

Kunde ni ha era ringar igen efter graviditet?

Jag börjar bli väldigt orolig över om jag verkligen någonsin kommer få på mig min förlovningsring igen, eller vigselringen för den delen som redan är köpt och är i samma storlek som förlovningsringen. Lite förhastat kanske att köpa den redan nu då vi inte gifter oss förrän nästa sommar, men det var väldigt bra pris på den.

Är gravid i åttonde månaden och har inte kunnat ha mina ringar sen ca 4 månader tillbaka. Inte gått upp så väldigt mycket i vikt, och har svårt att identifiera om jag samlat på mig den där vätskan som alla pratar om. :)
    Men både fingrar och fötter är ca en storlek större även om jag inte känner mig så svullen.

Kunde ni ha era ringar igen efter förlossning?
    Om inte... är det någon som vet om det går att förstora ringar från Schalins i vitguld med stenar i? >.<

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kunde ni ha era ringar igen efter graviditet?
  • CoG

Det är sommar och varmt, och inte alls ovanligt att man samlar på sig vätska.
    Vänta några månader efter graividiteten innan du funderar på att förstora ngn av dom.
    Ibland kan det ta ett tag innan man blir helt återställd men jag tror nog att du ska kunna få på dig dom igen :)

Jag har varit gravid 2 ggr.
    Första gången fick jag sätta min förlovningsring i halsbandet efter bara 5 månader.
    Andra gången kunde jag ha den in i det sista.

• FruForsmark

Jag är mer orolig för när jag ska ta av mig ringarna :S vet inte om svullnaden i fingrarna beror på graviditeten eller värmen. Vill ha på mig dem så länge jag kan.. (gravid 5e månaden)

• FrökenMäkelä

Efter första barnet kunde jag ha min förlovningsring utan att ändra storlek men efter barn nr två så kunde jag inte ha samma strl längre.

• CJ5

Jag fick mitt tredje barn för två månader sen, trots en viktuppgång på 23 kg (även denna gången) har jag kunnat ha ringen hela tiden. Vi var inte förlovade med dom två innan så där har jag ingen aning.

• 2014maj

Jag fick barn i januari och kan fortfarande inte få på mig ringen, men den kommer lite längre ner för varje vecka som går Glad
    Men jag svällde nåt galet mycket och gick upp 40 kgFörvånad så du kommer säkert i den snabbare!

• amerika

Jag hade stoooora problem med vätska i kroppen under båda graviditeterna och kunde inte bära mina ringar då. Men efteråt har jag utan problem fått på mig dem igen. 

Det går inte att jämföra kroppen med hur den är när man är gravid; allt ställs liksom på ända! Du kommer att blir "normal" igen efteråt, lugn bara! 

• confuzed86

Jag fick på mig min ring ex antal Månader efter grav. Gick ner de kilo jag lagt på mig samt något kilo extra. Den paSsade innan jag gått ner allt.

• FruW

Jag är inte gravid, men har ändå svårt att få av mig ringarna nu på sommaren (på kommer de oftast, men av är värre). Jäklar vad man måste svälla upp i värmen, jag hade inga som helst problem tidigare! Får hoppas att det bara är värmen Obestämd

• LoJ

Jag tog av mig mina ringar i slutet på graviditeten och kunde sätta på mig dom efter ca någon månad när bebisen hade kommit. Jag har däremot nu i efterhand fått förminska ringarna, inte pga viktnedgång utan för att ringarna liksom "gröper ur" fingret. Min guldsmed varnade mig när jag köpte ringarna och sa att det skulle ske, därför tyckte han att man ska köpa så tajt det bara går...

Svar på tråden Kunde ni ha era ringar igen efter graviditet?