• Disa

Festprogram och vigselprogram

Hej! Sitter nu och spånar på vårt festprograms utseende (innehållet är klart) samt innehåll och utseende på vigselprogrammen.
    Finns det någon som skulle vilja dela med sig av bilder på sina fest- och vigselprogram så jag kan få lite inspiration? :) 

• Svar på tråden Festprogram och vigselprogram
  • Disa

Ingen som har bilder att visa på sina fest- och viogselprogram?=)

• Stoxoz

Jag hittade en bild på hur vårt festhäfte såg ut. Vi hade samma mörkblå papper som vi hade på inbjudningskorten. 

Vårt vigselprogram var "bara" ett vanligt A4 som vi veck på mitten. Vi skrev ut på lite tjockare papper än vanligt papper.
    På framsidan skrev vi våra namn, datum och kyrkans namn.
    Innuti skrev vi ordningen på allt som hände, Typ ingång, välsingelse, psalm XX, solosång mm. Vi valde att skriva ut hela texten för de två psalmer vi hade. Så behövdes inga psalmböcker.
    På baksidan skrev vi prästens, kantorns och kyrkovärdinnans namn samt namnet på alla i brudföljet. Och namn på hon som sjöng solo och på hon som spelade gitarr till.

• Disa
    sommaren13 skrev 2013-08-10 21:09:37 följande:
    Jag har bara bilder på vårt vigselprogram som jag kan maila över om du vill
    Ja gärna! Jag skickar ett meddelande här på BT med mina mailadress :)
  • Disa
    Stoxoz skrev 2013-08-11 10:26:48 följande:

Jag hittade en bild på hur vårt festhäfte såg ut. Vi hade samma mörkblå papper som vi hade på inbjudningskorten. 

Vårt vigselprogram var "bara" ett vanligt A4 som vi veck på mitten. Vi skrev ut på lite tjockare papper än vanligt papper.
    På framsidan skrev vi våra namn, datum och kyrkans namn.
    Innuti skrev vi ordningen på allt som hände, Typ ingång, välsingelse, psalm XX, solosång mm. Vi valde att skriva ut hela texten för de två psalmer vi hade. Så behövdes inga psalmböcker.
    På baksidan skrev vi prästens, kantorns och kyrkovärdinnans namn samt namnet på alla i brudföljet. Och namn på hon som sjöng solo och på hon som spelade gitarr till.
    Åh vad fina! Gillar att dom var ganska enkla! 

Det är ju jätte smart att ni skrev ut texterna för psalmerna så att folk slipper bråka med pslamböckerna :)

Tack för att du delade med dig! :)
Svar på tråden Festprogram och vigselprogram