• CJ5
    Äldre 9 Aug 08:58
    2106 visningar
    7 svar
    7
    2106

    efternamn bröllopshemsida?

    Måste man ha med efternamn om man vill skapa en bröllopshemsida? Blir man sökbar då på internet?

  • Svar på tråden efternamn bröllopshemsida?
  • amerik­a
    Äldre 9 Aug 09:05
    #1

    Vi har gjort en bröllopshemsida på Bröllopsguiden. Den är låst med ett lösenord och därför är den inte sökbar på internet. Vi har inga efternamn med där. Man väljer själv vad den ska heta. Vi kommer inte att låta den vara offentlig, utan våra inbjudna gäster får lösenordet för att komma in på sidan. Men man väljer själv hur man ska göra.

    Här på BT däremot gjorde jag för längesedan en bröllopshemsida mest på skoj, ville prova lite och valde att den skulle vara "hemlig". Fick några dagar senare ett sms från en kompis som undrade om det stämde att vi skulle gifta oss då hon hittat den sidan efter en googlesökning på sitt eget namn! (hade nämnt henne då hon ska vara vår värdinna och planeringsansvariga). Så den "hemligheten" fungerade inte så bra, det var skräp BT! Hade ett litet h-vete sedan att få bort sökningarna från google Skrikandes

  • CJ5
    Äldre 9 Aug 09:07
    #2

    tack för tipset, ja man vill gärna inte vara sökbar på nätet. tänkte om man kunde hoppa över att skriva efternamnen bara.. får man det?

  • amerik­a
    Äldre 9 Aug 15:45
    #3

    Menar du bröllopshemsida här på BT? Ja, jag tror man kan hoppa över efternamnen, har sett flera som gjort det.

  • CJ5
    Äldre 9 Aug 17:31
    #4

    ja jag tänkte här på BT, men det står ju med en stjärna, att man ska fylla i det alltså.. Men man kan hoppa det?

  • Äldre 9 Aug 18:06
    #5

    Om det står att ni måste fylla i det så måste ni nog. Men ni kan ju heta Hemligsson i efternamn eller Hittapånåt eller annat liksom Flört

  • CJ5
    Äldre 9 Aug 19:50
    #6

    Ja det jag funderade på var om man blev avstängd från sajten om man inte skrev i sitt riktiga namn?

  • Äldre 9 Aug 21:32
    #7
    CJ5 skrev 2013-08-09 19:50:09 följande:
    Ja det jag funderade på var om man blev avstängd från sajten om man inte skrev i sitt riktiga namn?
    Det tror jag inte. Men om du är orolig så skriv till Forumvärd eller Redaktör Kristin och fråga.
    Eller så mailar du supporten (mailadress längst ner på sidan). Glad 
Svar på tråden efternamn bröllopshemsida?