• Anonym (Less)
    Äldre 5 Aug 20:42
    5196 visningar
    21 svar
    21
    5196

    Det är väl inte så här det ska va?

    Jag har nog aldrig gråtit så mycket som jag har gjord nu under dessa månader..
    Vi ska giftas på lördag, och allt har krånglat hela vägen.

    Det började med att sväriserna började bråka om att vi inte bjudit en speciel kusin (vi har inte bjudit nån kusin.. men han måtte vi bjuda, vi orka inte tjafset..) 

    Sen kommer det up att dom bara stannar tills middagen är klar. Dom orkar inte och är gamla (48,53 år.. jag dör lite ;) ), sen vill inte m2bs syrra stanna kvar så dom har fått med sig hela släkten på at åka hem tidligt, dom bor typ 10mil ifrån.. Ska komma främ att dom i sommar har varit i släktsbröllop, på stugan osv. och druckit halva natten. Dette är bare SMÅ deler, men det är VI som är egoister som vill att dom ska stanna kvar.
    Dom vill hällre inte passa barnen (våra), vilket vi tänkte kanske iom att dom skulle åka tidligt.

    3 dagar sen kom det up at min birdesmaids sambo hällre vill åka på fotbol så han följer inte med.

    Min bästakompis sen barnsben sa i dag att hon inte kunde komma endå.

    I går ringte sambon farmor, då har hans farbrors far blivit sjuk så han vil inte åka, altså mistar vi 3 där också inkl. hans faster..

    SEN får jag ett sms av mina "underbara" farsföräldrer i dag.. (Ursäkta språket med dom har alltid varit  jäkla egoister), att dom hällre vill fiska nu på slutat av sommaren så dom kommer inte endå!!!

    Vi har hällre ingen barnvakt, och våran bil har gått åt skogen nu vilket passar utmärkt..

    Puh! Känns som jag bara vill skita i allt, att ingen vill komma, och det hela är onödigt och jag vill bara gråta.
    Tack för att jag fick skriva av mig. 

  • Svar på tråden Det är väl inte så här det ska va?
  • Anonym (Less)
    Äldre 7 Aug 07:23
    #11

    Tack för svar:)

    Mina farsförälder vill fiska! Dom kan inte ofra EN dag för mig, utan vil fiska!?
    M2B farbros pappa har blivit sjuk, och han är den i det följet som har körkort, så det forstår jag.
    Annars finns det liksom ingen anledninger.
    M2bs släkt är knäpp o har strulat hela vägen så att..

    Och nej, vi har ingen kuvertpris eller så..(Ni som säger vi borde skippa, det är 3 dagar kvar, pengar redan spennderat, och det är ju faktisk folk som kommer, även om det ble en del mindre) Och att dom vill åka tidligt för 10mil, känns inte helt  okej oavsett för min del, dom har EN son, det är ETT bröllop, och vi har gästrum, 3 stk faktisk.. så har sovplatser också. Problemet der er att dom inte VIL.. 

    Men i går var vi oppe o kollat lokalet, vilket är nyrenoverat, och det är SÅ fint! Jag hadde ett samtal med mina två bestisar, och då kände jag att knuten slapp lite. Skit i alla dom andra, jag har iaf min släkt (nästan) även om dom inte är fler än 6pers, så kommer dom för att dom VILL. Och vi har underbara vänner som kommer, som älskar oss, och som har längtat till denna dag. IGEN: Jag skiter i alla som skiter i mig/oss just nu!
     

  • Äldre 7 Aug 19:21
    #12

    Det kommer bli en fantastisk dag, jag lovar dig. Njut av varandra och varje ögonblick. Lycka till!

  • Äldre 7 Aug 19:32
    #13

    usch era stackare! Jag hör prästens röst i huvudet på mig. Vår präst är verkligen en utav världens bästa. Han sa:
    "Oavsett hur illa er planering går. Och hur illa era gäster än visar sig, så blir ni i alla fall gifta!"

    Det har jag tänkt jätte mycket på sistonde. Jag är nog i samma känsliga situation som du är. Jag känner inte alls för att planera bröllop längre (gifter oss nästa helg).

    Ni har andra gäster att tänka på, Andra gäster som vill vara med på er speciella dag. Och det är dom som ni får lägga all fokus på! :) 

  • CoolJe­n
    Äldre 7 Aug 23:56
    #14

    Jag är bara nyfiken...vart kommer du ifrån?

    För att vara lite topic också så håller jag fullständigt med dig och du är inte dum som blir ledsen, det skulle jag också varit!
    Man märker vid vissa sammanhang(såsom bröllop) vilka som verkligen betyder nåt, tyvärr.

  • Anonym (Less)
    Äldre 8 Aug 13:37
    #15

    Jag är nog den enda som kommer från det stället jag gör här så frågan är om jag vågar säga ;)

    Vi är nu ned på 43, vi var 60..
    Lite rädd det kommer eka i lokalen ;)
    Men skit samma, våra nära fina vänner kommer iaf, och dom vill va där, får tänka på det :) 

  • Äldre 8 Aug 18:02
    #16

    Vi tappade också en del för oss betydelsefulla personer under lite konstiga omständigheter. Förstod aldrig det riktigt heller. På bröllopsdagen var det dock inget vi tänkte på. Vi hade en riktigt fin dag med de 41 gäster som ville fira med oss. De gästerna ville vi gärna fira med också så det var ömsesidigt så att säga. Bästa upplevelsen då ;)

  • CoolJe­n
    Äldre 8 Aug 20:19
    #17
    Anonym (Less) skrev 2013-08-08 13:37:28 följande:
    Jag är nog den enda som kommer från det stället jag gör här så frågan är om jag vågar säga ;)

    Vi är nu ned på 43, vi var 60..
    Lite rädd det kommer eka i lokalen ;)
    Men skit samma, våra nära fina vänner kommer iaf, och dom vill va där, får tänka på det :) 
    Jag tänkte mer på att svenskan låter typ lite norsk eller nåt. Hoppas du inte tar illa upp.

    Ja fokusera nu på de som kommer och glöm bort de andra tillsvidare! Hoppas ni får en toppendag!
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 11 Aug 19:21
    #18

    Ville bara säga att jag hoppas att dagen blev underbar trots dumma energi-tjuvar! Grattis till bröllopet!{#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Less)
    Äldre 13 Aug 11:32
    #19

    Det är nog för att den är lite norsk ;)

    Nu har bröllopet varit, Och även om det hoppade av 5 stk fredagen också så det blev en jättefin dag efter allt strul, intimt och fint :) 

  • Carina­10
    Äldre 13 Aug 15:02
    #20

    Glädjer mig att er dag blev fin trots allt strul.Solig

    Grattis till er båda {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 13 Aug 19:51
    #21

    Stort grattis! Vad kul att ni fick en fin dag att minnas :)

Svar på tråden Det är väl inte så här det ska va?